• پنجشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96093017013
  • خبرنگار : 71402

اخراج معاون نخست‌وزیر انگلیس؛ ضربه‌ای تازه بر محافظه‌کاران

اخراج معاون نخست‌وزیر انگلیس؛ ضربه‌ای تازه بر محافظه‌کاران

موضع نخست‌وزیر انگلیس همزمان با اخراج معاون اول او تضعیف شد. عزل دامیان گرین تازه‌ترین ضربه به دولت ترزا می همزمان با رویارویی او با مذاکرات دشوار بریگزیت است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، برکناری دامیان گرین، معاون اول نخست‌وزیر انگلیس پس از آن انجام شد که نتایج تحقیقاتی نشان داد او در اجرای وظایفش متقلبانه رفتار کرده است.

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در نامه‌ای درباره گرین نوشت: با نهایت تاسف و با به یاد داشتن تمامی مشارکت‌های شما در سال‌های گذشته، از شما درخواست می‌کنم از دولت استعفا دهید و من هم استعفای شما را می‌پذیریم.            

ترزا می تاکید کرد از اینکه از معاونش خواسته تا استعفا دهد "عمیقا متاسف" است و او را دوستی قدیمی از دوران دانشگاه و همراهی در عرصه سیاسی توصیف کرد. خروج یکی از نزدیکترین مشاوران او، نتیجه تحقیقاتی درباره رفتار گرین بود که به دنبال اتهام‌زنی یک روزنامه در ماه گذشته انجام شد.

ساندی تایمز گزارش داد، سال ۲۰۰۸ در سیستم کامپیوتر پارلمانی او تصاویر پورنوگرافی پیدا شد و یک روزنامه‌نگار هم تاکید کرد که این سیاستمدار اخراجی در سال ۲۰۱۵ رفتار جنسی نامناسبی با او داشته است.  

دفتر کابینه انگلیس در گزارشی تاکید کرد، دامیان گرین اصول را با بیان اظهارات "نامناسب و گمراه‌کننده" نقض کرده و به نادرستی مدعی شده است که از آنچه در سیستمش یافت شده، اطلاعی ندارد. دفتر کابینه تاکید کرد، پلیس متروپولیتن لندن درباره تصاویر مذکور با گرین صحبت کرده است و به نتیجه‌ای نرسیده است که آیا او این تصاویر و فیلم‌ها را دیده است یا خیر.

گرین در نامه استعفایش با عذرخواهی برای نقض قوانین، تاکید کرد که آن فیلم‌ها و تصاویر را دانلود نکرده و آنها را ندیده است. او همچنین از تنشی که برای آن روزنامه‌نگار ایجاد کرده و موجب اعتراض او شده بود، عذرخواهی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha