• شنبه / ۹ دی ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96100904790
  • خبرنگار : 71588

حمایت رئیس پارلمان الجزایر از کاندیداتوری بوتفلیقه در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی

حمایت رئیس پارلمان الجزایر از کاندیداتوری بوتفلیقه در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی

رئیس پارلمان الجزایر اعلام کرد که بوتفلیقه با اصلاحات سیاسی و آشتی ملی معجزه قرن را محقق ساخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، سعید بوحجه، رئیس پارلمان الجزایر اعلام کرد، با وجود مخالفت‌های گروه‌های سیاسی و اجتماعی حمایت سیاسی مطلقی را از ابتکارعمل مدنی به عمل می‌آورد و با تمدید دوره ریاست‌جمهوری عبدالعزیز بوتفلیقه برای پنجمین دوره در چارچوب انتخابات ریاست جمهوری بهار ۲۰۱۹ میلادی موافق است.

وی در ادامه افزود: طرح سازمان‌های عزلت‌نشینان و مدارس صوفی‌ درباره کاندیدا شدن مجدد بوتفلیقه "قانونی" است و به ثبات الجزایر در دوره ریاست جمهوری ۱۹ ساله بوتفلیقه علی رغم نوسانات سیاسی و امنیتی کشورهای همسایه تکیه دارد.

رئیس پارلمان الجزایر همچنین تاکید کرد که موضع عزلت نشینان موضع وفاداری به شخص رئیس جمهور است و موضع سیاسی نیست و عبد العزیز بوتفلیقه ۸۰ ساله توانست معجزه قرن را در راستای آشتی ملی و تغییرات سیاسی محقق کند.

به رغم سیاست‌های آشتی‌ای که بوتفلیقه آن را مطرح کرد و به واسطه آن هزاران تن از گروه‌های تروریستی به تسلیم شدن یا ترک سلاح قانع شدند، احزاب مخالف در جدیت اقدامات اصلاحاتی بوتفلیقه در زمینه سیاسی و اقتصادی‌را تردید دارند.

بزرگترین سازمان‌های مدنی یعنی عزلت‌نشینیان و مدارس صوفی در الجزایر در ششم نوامبر طرحی در حمایت از کاندیداتوری بوتفلیقه برای دوره پنجم به رغم مشکلات جسمانی وی ارائه دادند.

بوتفلیقه در بهار سال ۲۰۱۳ میلادی دچار سکته مغزی شد که به منظور معالجه مجبور شد دو ماه و نیم در بیمارستانی در پاریس بستری شود. پس از این بیماری سلامت جسمانی وی در سال جاری میلادی وخیم شد و او به ندرت در انظار عمومی ظاهر می‌شد.

بوتفلیقه ۸۰ ساله در سال‌های اخیر چندین بار به منظور معاینات پزشکی به فرانسه سفر کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha