• شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96102311956
  • خبرنگار : 71496

شکست احتمالی حزب لیکود اسرائیل در انتخابات پارلمانی آینده

شکست احتمالی حزب لیکود اسرائیل در انتخابات پارلمانی آینده

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی به عمل آمده در رژیم صهیونیستی حاکی از شکست احتمالی حزب لیکود در انتخابات آینده کنست (پارلمان اسرائیل) است.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان معاریو به انتشار نتایج این نظرسنجی پرداخته است. بر این اساس، حزب "یش آتید" با احتمال کسب ۲۷ کرسی شانس اول پیروزی در انتخابات کنست خواهد بود.

در مقابل حزب حاکم یعنی لیکود ۲۲ کرسی را کسب خواهد کرد.

در جایگاه سوم نیز حزب کار با ۱۴ کرسی قرار دارد و پس از آن نیز حزب خانه یهودی با ۱۳ کرسی و لیست یکپارچه عربی با ۱۱ کرسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، برگزار کنندگان این نظرسنجی، نظر ۵۷۲ نفر شرکت کننده را در مورد سخنان پسر نتانیاهو در فایل صوتی منتشر شده (در مورد فساد مالی نتانیاهو) جویا شده‌اند که بیش از ۶۲ نفر گفته‌اند هزینه محافظان شخصی پسران نتانیاهو را به هیچ وجه دولت نباید بپردازد و ۶۲ درصد هم با قانون سوپرمارکت که هفته گذشته در کنست به تصویب رسید، اعلام مخالفت کرده‌اند.

کارشناسان بر این باورند که فایل صوتی منتشر شده سخنان پسر نتانیاهو، جنجال گسترده‌ای را به پا  کرده است و تاثیر بسزایی بر افکار عمومی صهیونیست‌ها داشته است و همین مساله مطمئنا در کاهش کرسی‌های لیکود در این نظرسنجی اثرگذار بوده است.

این اولین نظرسنجی نیست که از احتمال پیروزی یش آتید و شکست لیکود در انتخابات آینده حکایت دارد، بلکه دو هفته پیش نیز پایگاه خبری "ماکور ریشون" با انتشار نتایج یک نظرسنجی از پیروزی حزب یش آتید به رهبری یائیر لاپید با کسب ۲۵ کرسی در مقابل ۲۴ کرسی لیکود خبر داده بود.

میری ریگو وزیر ورزش و فرهنگ رژیم صهیونیستی که از قدرتمندترین شخصیت‌های سیاسی حزب لیکود به شمار می‌رود، در واکنش به این نظرسنجی گفته است که اعتقادی به نظرسنجی‌ها ندارد و از پیروزی لیکود در انتخابات آینده اطمینان دارد.

وی گفت: ما تا پایان سال ۲۰۱۹ در قدرت باقی می‌مانیم و پس از برگزاری انتخابات دوباره پیروز خواهیم شد.

وی تصریح کرد که اطمینان دارد که نخست وزیر دولت آینده نیز بنیامین نتانیاهو است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha