• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96102513470
  • خبرنگار : 71468

حاشیه نگاری از انتخابات کمیته ملی المپیک

حاشیه نگاری از انتخابات کمیته ملی المپیک

مشکلات پوشش خبری و ممانعت از ورود مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان از جمله حاشیه های مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک بود.

به گزارش ایسنا، مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک با حاشیه هایی همراه بود. پوشش خبری این مجمع توسط صفحه نمایش تعبیه شده در سالن شمشیربازی صورت می گیرد و این در حالی بود که صدای ضعیف پخش شده از  سیستم صوتی خبرنگاران را برای انعکاس صحبت ها دچار مشکل می‌کرد. بیش از ۶۰ خبرنگار و عکاس پوشش خبری و تصویری مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک را بر عهده دارند. کیفیت تصاویری که برای نمایندگان رسانه های گروهی در سالن محل استقرار خبرنگاران در حال پخش است دارای ایرادات زیادی است که علاوه بر کیفیت  نامطلوب صدا و کم و زیاد شدن آن، تصاویر نیز با فیلمبرداری مبتدیانه به نمایش در می آید به گونه ای که تصاویر بعضا مات و با سرعت بالا از چهره افراد حاضر در مجمع پخش می شود.

- از ورود مازیار ناظمی مدیر مرکز روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان به سالن برگزاری مجمع انتخاباتی به دلیل به همراه نداشتن آیدی کارت جلوگیری به عمل آمد. به گفته مازیار ناظمی، علیرغم هماهنگی های انجام شده با کمیته ملی المپیک آی دی کارت حضور در مجمع برای او صادر نشده است.

- برخی از افراد غیر عضو در مجمع نیز در سالن برگزاری انتخابات حضور دارند. برخی از مسوولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان از جمله مسوول تشریفات کمیته و رییس دفتر وزیر ورزش و چند فرد دیگر در ردیف دوم سالن برگزاری مجمع دیده می‌شوند.
- در هنگام رای گیری برای پست دبیرکلی، علی کفاشیان و مهدی تاج برای دقایقی در گوشه ای از سالن بصورت درگوشی با هم صحبت کرده کردند.

- سایر اعضای مجمع هم پس از انداختن رای به صندوق بصورت جلسات چند نفره در گوشه و کنار سالن در حال گفت و گو هستند.
- در حالی که علی نژاد و شهنازی هر دو ۲۶ رای برای دبیر کلی بدست آورده بودند، انتخاب دبیرکل به دور دوم کشید. در جریان رای گیری مرحله دوم برخی از اعضای حاضر در مجمع همچون علیرضا دبیر از تلفن همراه خود استفاده کردند.

- هنگام شمارش آرا و قرائت آن ها از دوربینی که بصورت ثابت بر روی اسامی قرار داشت استفاده شد.

پس از اعلام رای سعیدی به عنوان خزانه دار کمیته ملی المپیک، کیومرث هاشمی  با تبریک به وی مجددا از او خواست که از حضور در فدراسیون استعفا دهد تا دوشغله نباشد.

در سالن محل حضور خبرنگاران شایعه ای دهان به دهان میچرخد مبنی بر اینکه فردی با در دست داشتن حکم جلب یکی از منتخبان مجمع کمیته ملی المپیک بدنبال اجرای حکم است.  علیرغم رد گزارشات حاشیه ای درباره حضور شاکی با حکم جلب منتخب مجمع اما ایسنا این خبر را تایید کرده است. فردی میانسال که ظاهرا از ساعات اولیه برگزاری مجمع قصد ورود به اکادمی را داشته است، مدعی است که حکم جلب یکی از اعضای منتخب و جنجالی مجمع را در اختیار دارد.
این فرد که سابقه همکاری و شراکت مالی با منتخب مجمع کمیته ملی المپیک را داشته علیرغم تلاش های فراوان انتظامات برای کنترل نامبرده اصرار به دیدار با فرد منتخب مجمع و اجرای حکم جلب را داشته است.

موضوع به طلب مالی بر می گردد که فرد شاکی مدعی است میلیون ها تومان از متهم طلبکار است و او حاضر به تسویه این بدهی مالی نیست که در نتیجه آن با طرح شکایت از نامبرده و دریافت حکم جلب سیار خواهان وصول مطالبات خود است.

فرد متهم منتخب مجمع کمیته ملی المپیک که سابقا  گفته می شد به دلیل درگیری در همین پرونده مالی ممنوع الخروج بو ده است در جلسه مجمع کمیته ملی المپیک به عنوان منتخب جدید کمیته المپیک انتخاب شد.

خبرنگار ایسنا در گفت و گو با منابع خبری این اتفاق را تایید کرده است.

فرد شاکی ساعت ها پس از حضور در حاشیه مجمع انتخاباتی کمیته المپیک با میانجیگری برخی مسوولان به مذاکره با آنان پرداخت و به نظر می رسد که به دلیل تبعات اجرای حکم جلب مورد ادعای شاکی مسوولان در تلاش هستند تا رضایت شاکی برای اجرای با تاخیر یا مصالحه را به نتیجه برسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha