• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96102614182
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی۲۶ دی بخوانید؛

ادامه واکنش‌ها به اظهارات شهردار تهران/سرنوشت نامعلوم یک وصیت‌نامه و ...

ادامه واکنش‌ها به اظهارات شهردار تهران/سرنوشت نامعلوم یک وصیت‌نامه و ...

واکنش مشاور سیاسی قالیباف به اظهارات شهردار تهران، گفت‌وگوی موگرینی و الجبیر درباره برجام، سه‌شنبه‌های دیوان عدالت اداری چگونه می‌گذرد؟، ممنوعیت دریافت عوارض از عوارضی «قزوین-زنجان» تا اطلاع ثانوی، هشدار پاپ فرانسیس نسبت به وقوع جنگ هسته‌ای و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، ۲۶ دی ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور امروز با روسای مجلس چند کشور از جمله قطر، عراق، الجزایر و سنگال دیدار و گفت‌وگو کرد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور نیز در جلسه هیأت امناء پارک فناوری پردیس بر اهمیت حوزه تحقیق و پژوهش تاکید کرد و گفت : افزایش بودجه و اعتبارات بخش پژوهش و تحقیق کشور ضروری است.

غلامعلی رجایی یکی از نزدیکان مرحوم هاشمی رفسنجانی پس از مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در کرج برگزار شد،گفت: سرنوشت وصیت‌نامه هاشمی همچنان نامعلوم است و جست و جو برای یافتن وصیت نامه آیت‌الله هاشمی همچنان ادامه دارد.

در نخستین گردهمایی سراسری جامعه طرح، برنامه و بودجه نیروهای مسلح نیز سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در کشورمان نیروهای مسلح با مسئولیت، اقتدار و بازدارندگی سازماندهی شده مسئولیت مهمی در مقابله با تهدیدات و حفظ امنیت بر عهده دارند، گفت: همه طرح ها و برنامه ها در نیروهای مسلح باید به دانش محور شدن توجه جدی داشته باشد.

مشاور سیاسی قالیباف به گزارش اخیر ارائه شده توسط نجفی، شهردار تهران در شورای شهر که ادعاهایی نسبت به عملکرد قالیباف داشته، واکنش نشان داد. حسین قربان‌زاده  در این رابطه گفت: آقای نجفی نیمی از این دوره را عضو شورای شهر تهران بودند و به قالیباف برای شهردار شدن رای دادند. مردم حق دارند بپرسند که چرا نحوه مواجهه ایشان در این دو موقعیت متفاوت است.
نجفی‌توانا نیز با اشاره به افشاگری‌های شهردار تهران گفت: اولین وظیفه متوجه شخص آقای شهردار تهران است و لازم بود شهردار از دادستان تهران تقاضای رسیدگی به تخلفات را داشته باشد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه پکن عملیات امداد و نجات سرنشینان نفتکش سانچی را به سرعت و به بهترین شکل انجام داد، گفت: چین آماده است تا برای شرایط پس از غرق شدن این کشتی نیز به ایران کمک کند.

دفتر فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که روز دوشنبه موگرینی و الجبیر وزیرامورخارجه عربستان سعودی در بروکسل مقر اتحادیه اروپا دیدار کرده است و در این دیدار درباره آخرین تحولات منطقه و جهان از جمله سوریه، عراق، یمن، لبنان، برنامه جامع اقدام مشترک و شورای همکاری خلیج‌ (فارس) رایزنی و گفت‌وگو کردند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام تشکیل نیروی مرزی جدید آمریکا در سوریه را مداخله آشکار در امور داخلی این کشور خواند که علاوه بر پیچیده‌تر  کردن بحران سوریه، موجب بی‌ثباتی و  اشتعال بیشتر زبانه‌های آتش در این کشور خواهد شد.

رهبر کاتولیک‌های جهان با هشدار نسبت به وقوع جنگ هسته‌ای تاکید کرد که جهان اکنون فاصله‌ای تا این جنگ ندارد. این اظهارات در حالی بیان شد که روز شنبه ارسال اشتباه یک پیام هشدار موشک در ایالت هاوایی آمریکا برای دقایقی موجب ترس و وحشت ساکنان این ایالت شد. این پیام اشتباه اهمیت خطر احتمال وقوع یک جنگ غیرعمدی با کره شمالی را نشان داد.

سه‌شنبه‌های دیوان عدالت اداری چگونه می‌گذرد؟

اگر برای پیگیری پرونده‌ای گذرتان به دیوان عدالت اداری افتاده باشد می‌دانید که سه‌شنبه‌ها در این ساختمان تمامی قضات شعبات به همراه ریاست دیوان عدالت اداری تمام روز مشغول بررسی آرایی هستند که قرار است در هیات عمومی این سازمان مورد رسیدگی قرار گیرد و منتج به صدور رای شود.

دادستان قزوین از  ممنوعیت دریافت عوارض از عوارضی «قزوین-زنجان» تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: در آزادراه «قزوین - زنجان» برخی نقاط با مشکل تخریب آسفالت و خاموش بودن روشنایی در فواصل طولانی و عدم ترمیم گاردریل‌هایی که در تصادفات تخریب‌شده و مشکلاتی در علائم راهنمایی و رانندگی وجود دارد که با توجه به همین دلایل و تا رفع کلیه عیوب و مشکلات این محور، دریافت عوارض از سوی شرکت مربوطه به دستور دادستانی ممنوع شد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) ۲۶ دی ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین گزارش کامل ایسنا از سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را نیز میتوانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha