• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۶ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96102714997
  • خبرنگار : 71290

کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی

تاکید نمایندگان اتحادیه پارلمان‌های آفریقایی،‌ آسیایی و دریای سیاه بر صلح و امنیت در منطقه

تاکید نمایندگان اتحادیه پارلمان‌های آفریقایی،‌ آسیایی و دریای سیاه بر صلح و امنیت در منطقه

نمایندگان اتحادیه پارلمان‌های آسیا، آفریقا، دریای سیاه، مغرب عربی،‌ آیسسکو و صلیب سرخ بر صلح و ثبات در منطقه و همکاری‌های فزآینده بین کشورها تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، سعید مقدم نماینده اتحادیه پارلمان مغرب عربی در سخنانی در سیزدهمین کنفرانس کشورهای عضو همکاری اسلامی، ‌اظهار کرد: در منطقه با مسائل و چالش‌های مختلفی از جمله اقدامات خشونت‌بار تروریستی مواجه هستیم و امیدواریم که تلاش‌ها در کشورهای اسلامی به گونه‌ای باشد که در ثبات و امنیت اثرگذار باشد.

وی افزود: کشور ما متاسفانه با عدم امنیت قضایی مواجه است که منجر به پدیده مهاجرت غیرقانونی شده و همین مساله بی‌ثباتی را رقم زده است.

همچنین نماینده اتحادیه پارلمان آفریقایی نیز در این اجلاس اظهار کرد: اتحادیه پارلمان آفریقایی متشکل از ۴۰ کشور در سطح قاره آفریقا است که تلاش می‌کند تا با پارلمان‌های سایر کشورها نیز ارتباط برقرار کند.

وی افزود: صلح پایدار و همزیستی مسالمت‌آمیز باید در بین کشورهای اسلامی وجود داشته باشد و هیچ صلحی در خاورمیانه بدون ایجاد راه‌حلی عادلانه برای مساله فلسطین هم امکان‌پذیر نیست که امیدواریم از طریق گفت‌وگو برطرف شود.

نماینده اتحادیه پارلمان‌های دریای سیاه نیز در این کنفرانس اظهار کرد: اعضای پارلمان‌های این اتحادیه از ۱۲ کشور هستند که هدف میل به همکاری بالا در حوزه منطقه‌ای و صلح و ثبات است.

وی افزود: دنیا با بحران اقتصادی مواجه است که این مساله بر کشورهای دریای سیاه هم تاثیر خود را بر جا گذاشته است.

بر اساس این گزارش، نماینده صلیب سرخ نیز ضمن تشکر از برگزاری این اجلاس، تاکید کرد: باید از نیروهای صلیب سرخ حمایت به عمل آید و قطعنامه‌هایی که در این زمینه است زودتر به تصویب برسد.

وی تاکید کرد: از پارلمان‌های عضو اتحادیه می‌خواهیم قوانینی وضع کنند که از امدادگران صلیب سرخ حمایت لازم را به عمل آورند.

به گزارش ایسنا، نمایندگانی از مجمع جوانان اسلامی،‌ آیسسکو و نماینده اتحادیه پارلمانی آسیا نیز در سخنانی از برگزاری این اجلاس قدردانی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha