• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96110100232
  • خبرنگار : 71132

پورحسین: قوای سه‌گانه برای حل مشکلات به گفتاردرمانی بسنده نکنند

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت که اگر عزم جدی در قوای سه گانه برای حل مشکلات نباشد، نمی‌شود به گفتاردرمانی بسنده کرد و ادامه این شرایط بحران و چالش ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، شکور پورحسین در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: هرگاه روند اداره امور جامعه و تصوری که مردم از عملکرد مسوولان دارند، انطباق با افراد و آرمان‌های اولیه انقلاب داشته باشند، اطمینان داشته باشید هیچ تهدید و تحریمی نمی‌تواند خدشه‌ای به اتحاد و اقتدار کشور وارد کند ولی هرگاه شاهد انحراف یافتن از اهداف انقلاب و خواست مردم باشیم، چالش‌های متعددی در این مسیر به وجود می‌آید.

وی افزود: ماجراهای اخیر که در برخی شهرهای کوچک رخ داد زمینه را برای بروز ناآرامی و سوءاستفاده بیگانگان فراهم کرد. اگر این مسائل به درستی کالبدشکافی شود، ریشه در فاصله‌ای دارد که عملکرد دستگاه‌های مسوول با آرمان‌های اولیه پیدا کرده‌اند و این موجب ایجاد حس تبعیض و بی عدالتی بین مردم و خصوصا طبقات مستضعف جامعه شده که رکن رکین انقلاب هستند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بارها خطاب به دولتمردان نسبت به تبعات جهت‌گیری‌های ناصحیح هشدار دادم ولی تاکنون عزم جدی برای رفع مشکل و اصلاح نارسایی‌ها دیده نشده است. در شرایطی که بخش‌های مختلف جامعه و اقشار آسیب پذیر فشار بیشتری را به خاطر رکود، گرانی، کاهش قدرت خرید و افزایش هزینه‌های زندگی متحمل می‌شوند و تعداد بیشتری از جوانان به خاطر کمبود فرصت‌های شغلی امکانی برای تشکیل خانواده و تهیه مسکن پیدا نمی‌کنند شاهد ادامه سیاست‌هایی هستیم که به شکاف طبقاتی و تمرکز ثروت در دست لایه‌های رانت‌خوار منجر می‌شود.

پورحسین ادامه داد: بانک‌ها و موسسات مالی در شرایطی که درخواست وام ناچیز مردم را با بهانه‌های مختلف مواجه می‌کنند، عده‌ای چون گذشته با استفاده از روابط خاص و ارتباطات ناسالم می‌توانند وام‌های نجومی بگیرند و نقدینگی بانک‌ها را به سمت غیرشفاف و غیرمولد از قبیل واسطه‌گری یا واردات کالاهای لوکس سوق دهند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه دلسوزان در تحلیل مسائل اخیر باید علاوه بر معلول‌ها به ریشه‌ها و علت‌ها بپردازند و توجه کنند که چرا مکان‌های کوچک تبدیل به نقاط مورد اعتراض شده، گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم کاهش امید نسبت به کاهش اصلاح امور است. هر روز اخبار نگران کننده‌ای بیان می شود که احساس یاس و ناامیدی به جامعه تزریق می‌کنند و وجدان عمومی را دستخوش تلاطم و نگرانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر عزم جدی در قوای سه‌گانه برای حل مشکلات نباشد نمی‌توان به گفتاردرمانی و طرح‌ شعارهای زیبا بسنده کرد، گفت: قطعا ادامه این شرایط بحران و چالش به وجود می‌آورد. در حال حاضر افزایش صندوق‌های بازنشستگی به مرز بحران رسیده، پوشش بیمه ایرانیان و کاهش سهم هزینه مردم در طرح تحول سلامت، افزایش یافته و قرار است یارانه ناچیزی که در قبال افزایش حامل‌های انرژی به مردم پرداخت می‌شود برای تعداد قابل توجهی قطع شود.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت در مدیریت بحران‌های زیست‌محیطی از خشک شدن دریاچه ارومیه تا مشکل ریزگردهای خوزستان و افزایش آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها، عملکرد قابل دفاعی از خود نشان نداده است. همچنین ناکارآمدی، آشفتگی و بی‌برنامگی در حوادث غیرمترقبه‌ای مثل آتش‌سوزی قطار، فرو ریختن ساختمان پلاسکو، زلزله کرمانشاه، سیل آذرشهر و حادثه کشتی سانچی به طرز مشهودی قابل مشاهده است و عملکرد دستگاه‌های مذکور سوژه انتقاد و طنز شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی شده است.

پورحسین با بیان اینکه کارخانجات و واحدهای تولیدی با مشکلات زیادی مواجه هستند و هر روز شاهد تعدیل نیرو در این واحدها هستیم، گفت: عده‌ای در تلاش هستند با بهره‌گیری از روابط در دستگاه‌های مسوول با ورشکست‌کردن صنایع و کارخانجات آنها را تصاحب کنند. جای تاسف دارد که شاهد ظهور طبقه آقازاده و نوکیسه در کشور هستیم که با زندگی تجمل‌گرایانه بر پایه رانت خون به دل مردم می‌کنند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد که دولت و مسوولان با گوش دادن به صدای دلسوزان و علاقه‌مندان تحرکی به خود بدهند و چرخ‌های اقتصاد را به گردش در بیاورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha