• جمعه / ۶ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96110603190
  • خبرنگار : 90136

استقبال افغانستان از تحریم شش عضو طالبان و شبکه حقانی توسط آمریکا

استقبال افغانستان از تحریم شش عضو طالبان و شبکه حقانی توسط آمریکا

ارگ ریاست جمهوری افغانستان از تحریم‌های تازه آمریکا علیه شماری از اعضای گروه طالبان و شبکه حقانی استقبال کرده است.

به گزارش ایسنا، وزارت دارایی آمریکا روز گذشته تحریم‌های تازه‌ای را علیه چهار عضو گروه طالبان و دو عضو شبکه حقانی اعلام کرد.

فهرست این افراد شامل عبدالقدیر بصیر، عنایت‌الله، حفیظ محمد پوپلزی و عبدالصمد ثانی از گروه طالبان و گلا خان حمیدی و فقیر محمد از شبکه حقانی است.

بر اساس اعلام وزارت دارایی آمریکا، عبدالصمد ثانی و فقیر محمد اتباع پاکستان و بقیه اتباع افغانستان هستند.

شاه حسین مرتضوی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید شماری از این افراد در گذشته مسئولیت‌های بزرگی در این گروه‌ها داشتند و اکنون مسئولیت‌های مالی را برعهده دارند.

او در گفت‌وگویی اختصاصی با بی‌بی‌سی گفت: "بدون شک قطع منابع مالی می‌تواند فشار مهمی بر آنها وارد کند...اگر در بیرون کشور هم از مسیرهایی که آنها امکانات جذب می‌کنند مورد تحریم قرار بگیرند، می‌تواند اعمال فشار خوبی باشد."

سخنگوی ارگ می‌گوید فشار علیه گروه‌های تروریستی، منابع و حامیان آنها از خواست‌های بنیادی دولت افغانستان است.

او تاکید دارد که دولت افغانستان انتظار دارد اعمال فشارها در محدوده‌های کوچک باقی نماند و وسیع تر شود تا مبارزه علیه گروه‌های تروریستی و حامیان آنها جدی تر شود.

سخنگوی ارگ در پاسخ به سوال تاثیرات این تحریم‌های بر روند گفت‌وگوهای صلح در افغانستان گفت زمانی که هیچ نشانه‌ای از تمایل مخالفان برای صلح دیده نمی‌شود حکومت افغانستان نیز در برابر آنها با قاطعیت و جدیت برخورد خواهد کرد.

تحریم‌های تازه بر سران طالبان و شبکه حقانی پس از حمله گروهی مهاجمان طالبان به هتل اینترکنتیننتال صورت می‌گیرد. بر اساس آماری که دولت ارائه کرده شمار تلفات در این رویداد به ۲۲ کشته از جمله ۱۴ خارجی و ۱۰ زخمی از جمله ۶ پلیس می‌رسد.

شماری از کارشناسان تحریمات تازه آمریکا را اقدامی سمبولیک در مقابل این رویداد خوانده و افرادی را که شامل این فهرست شدند، افراد اصلی و مهم گروه طالبان و حقانی نمی‌دانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha