• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96112916354
  • خبرنگار : 71415

/کنفرانس مونیخ/

رئیس ارتش پاکستان: بازگشت آوارگان افغان برای شکست تروریسم ضروری است

رئیس ارتش پاکستان: بازگشت آوارگان افغان برای شکست تروریسم ضروری است

رئیس ارتش پاکستان در اظهاراتی تاکید کرد، بازگشت آوارگان افغان ساکن کشورش به خانه برای شکست تروریسم ضرورت دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه نیشن، ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ارتش پاکستان در سخنرانی خود در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ تاکید کرد، کشورش فداکاری‌های بی سابقه در جنگ با تروریسم داشته و اینکه تروریست‌ها از پناهگاه‌هایی در افغانستان برخوردار بوده و در آنجا حملاتشان را علیه پاکستان هماهنگ می‌کنند.

ژنرال باجوا درخصوص دورنمای پاکستان برای امنیت جهانی و منطقه‌ای گفت: کشور ما توانسته شبه‌نظامیان القاعده، تحریک طالبان و دیگر گروه‌های غیرقانونی را شکست دهد و اکنون می‌تواند با افتخار بگوید که در حال حاضر هیچ اردوگاه شبه‌نظامی سازمان یافته‌ای در خاک پاکستان وجود ندارد.

ژنرال باجوا با تاکید بر لزوم تلاش‌های مشترک همه کشورها برای ریشه کنی تهدید تروریسم گفت: پاکستان برای همکاری در راستای صلح و ثبات در افغانستان کاملا آماده است.

او اظهار داشت که نه خاک پاکستان و نه خاک افغانستان نباید برای اقدام علیه یکدیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس ارتش پاکستان با اشاره به اینکه کشورش اقدام به اجرای طرح اقدام ملی در جنگ با تروریسم کرده، گفت: پاکستان نه فقط به اجرای حملات نظامی علیه تروریست‌ها می‌پردازد بلکه همچنین علیه حامیان مالی آنها اقدام کرده است.

ژنرال باجوا خاطرنشان کرد: پاکستان از طریق تلاش‌های مشترک کل ملت با تهدید تروریسم جنگیده و علمای همه مدارس مذهبی پاکستان علیه تروریسم به نام مذهب حکم صادر کردند.

او همچنین خواهان ایجاد یک برادری بین‌المللی متحد علیه تهدید تروریسم شد.

او گفت: جهان باید بفهمد اعتماد و همکاری در میان کشورها کلید جنگیدن با تروریسم جهانی است و تروریست‌ها تلاش دارند به اختلافات ما دامن بزنند و از ناتوانی ما در متحد شدن با یکدیگر سود ببرند.

وی افزود: اعتماد، همکاری و اشتراک مسئولیت در این راستا موثر خواهد بود اما سپر بلا کردن دیگران نتیجه عکس خواهد داشت. تروریسم یک مشکل جهانی است و نیازمند یک رویکرد جهانی است.

وی گفت: پاکستان میزبان حدود سه میلیون آواره افغان است و اکنون زمان آن رسیده که این آوارگان را به کشورشان مسترد کنیم تا به این ترتیب بتوانیم تروریسم را شکست دهیم.

ژنرال باجوا همچنین از جهان خواست با یک گفتمان قدرتمندتر با تبلیغات تروریست‌ها مقابله کرده و آنها را در همه سطوح شکست دهند.

ژنرال باجوا تاکید کرد که پاکستان نگذاشته گروه تروریستی داعش در خاک این کشور رد پایی به وجود آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha