• شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96121206139
  • خبرنگار : 71089

آمریکا امیدوار است که با مذاکرات، جنگ افغانستان به پایان برسد

آمریکا امیدوار است که با مذاکرات، جنگ افغانستان به پایان برسد

پس از اظهارات اشرف غنی مبنی بر دعوت به آغاز مذاکرات با طالبان، آمریکا امیدوار است که از طریق گفت‌وگو، جنگ و درگیری‌ها در افغانستان به پایان برسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بعد از 17 سال جنگ و شکست چندین تلاش دیپلماتیک، دیپلماتهای آمریکایی این بار انتظار دارند که در این بهار درگیری‌ها در این کشور به پایان برسد.

چند روز گذشته، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان پیشنهاد کرد به عنوان بخشی از روند سیاسی پیشنهادی، طالبان به عنوان یک گروه سیاسی مشروع به رسمیت شناخته شود تا این روند به مذاکرات صلح و خاتمه ۱۶ سال جنگ داخلی در این کشور منجر شود.

رییس جمهور افغانستان در کنفرانس بین‌المللی با عنوان "روند کابل" با هدف ایجاد بستری برای مذاکرات صلح، اعلام کرد که وی آماده است که بازنگری در قانون اساسی را آغاز کند.

گروه طالبان هنوز به دعوت اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان پاسخ رسمی نداده است اما سخنگوی ارشد آن در واکنش به گزارش مجله نیویورکر که از طالبان خواست تا مذاکرات با دولت کابل را بپذیرد، گفت: کشورمان اشغال شده است و منجر شده تا یک دولت افغان به سبک آمریکایی به ما تحمیل شود.

وی در ادامه اظهاراتش پیشنهاد آزادی زندانیان و برقراری آتش بس را پیشنهاد داد و گفت: یک سری علائم و نشانه‌ها حاکی از تمایل جدی برای مذاکره از سوی دو طرف است.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد: مشخص است که واشنگتن از اظهارات غنی مبنی بر انجام مذاکرات بدون پیش شرط برای صلح با طالبان خشنود است.

مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با این خبرگزاری پیش بینی کردند که مصالحه‌ای میان طالبان و دولت افغانستان ایجاد می‌شود.

هم چنین این مقامات آمریکایی خوشحال هستند که غنی در اظهارات اخیر خود، انتقادها از پاکستان را محدود کرده است.

مقامات آمریکایی هم چنین همانند کابل از ادامه حمایت‌های پاکستان از شبه نظامیان طالبان ناخشنود هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha