• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96121407596
  • خبرنگار : 30057

سرپرست دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت علوم‌ خبر داد؛

اختصاص ۲۶۱ میلیارد تومان به پارکهای فناوری/بیشترین بودجه مربوط به پارک پردیس

اختصاص ۲۶۱ میلیارد تومان به پارکهای فناوری/بیشترین بودجه مربوط به پارک پردیس

سرپرست دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت علوم‌ اعتبارات پارک‌ها را ۲۶۱ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۹۷ دانست و گفت: بیشترین عدد مطلق در حوزه بودجه هزینه‌ای پارک‌ها مربوط به پارک فناوری پردیس و بعد از آن متعلق به شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان و پارک علم‌وفناوری گیلان است.

به گزارش ایسنا دکتر مهدی کشمیری امروز در بیست و هشتمین نشست رؤسای پارکهای علم و فناوری سراسر کشور با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۷ کشور افزود: کل افزایش بودجه کشور برای سال ۹۷ بعد از تغییرات در مجلس شورای اسلامی حدود ۱۰.۵ درصد، ولی افزایش بودجه حوزه آموزش عالی از ۱۳ تا ۱۵ درصد است.

سرپرست دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم ادامه داد: بیشترین عدد مطلق در حوزه بودجه هزینه‌ای پارک‌های علم و فناوری در لایحه سال ۹۷ متعلق به شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، بعد از آن متعلق به پارک‌ فناوری پردیس و پارک علم و فناوری گیلان است.

به گفته وی، از جهت تغییر درصد رشد بودجه اعتبارات هزینه‌ای پارک علم و فناوری دانشگاه شریف ۶۵۰ درصد و پارک علم و فناوری اردبیل ۲۸ درصد افزایش رشد داشته‌اند که به ترتیب کمترین و بیشترین رشد به شمار می‌آید.

وی در مورد مجموع اعتبارات هزینه‌ای پارک‌ها گفت: این اعتبارات در سال ۹۶ از هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال به بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با اشاره به کاهش اعتبارات عمرانی در لایحه سال ۹۷، گفت: این اعتبارات از ۷۷ میلیارد تومان به ۷۵ میلیارد رسیده است.

کشمیری نتیجه‌گیری کرد: جمع اعتبارات هزینه‌ای پارک‌های علم و فناوری از ۲۰۴ میلیارد تومان به ۲۶۱ میلیارد تومان؛ یعنی ۲۷ درصد افزایش یافته و پارک‌های تازه تاسیس رشد بیشتر بودجه‌ای داشته‌اند.

وی در مورد پیش‌بینی درآمدهای اختصاصی پارک‌ها نیز تصریح کرد: برای پارک علم و فناوری مازندران ۱۵ درصد افزایش و پارک همدان ۳۸ درصد کاهش درآمد اختصاصی پیش‌بینی شده لست در مجموع معادل افزایش از منابع عمومی درآمد بخش اختصاصی برای پارک‌ها پیش‌بینی شده است.

کشمیری در مورد بودجه سال ۹۶ پارک‌های علم و فناوری که تاکنون محقق شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس عدد مطلق اعتبارات پارک فناوری پردیس با ۲۱ میلیارد و ۳۰۰، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با ۲۰ میلیارد و پارک گیلان با ۱۰ میلیارد تومان رتبه‌های اول و سوم در بودجه سال ۹۶ را داشته‌اند.

به گفته کشمیری بودجه عمرانی پارک‌های علم و فناوری اردبیل، چهارمحال و بختیاری، زنجان و سیستان و بلوچستان از صفر به یک و نیم میلیارد تومان در لایحه بودجه ۹۷ رسیده است.

برگزاری کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری

کشمیری همچنین در مورد سی و پنجمین کنفرانس پارک‌های علم و فناوری جهان که شهریور ۹۷ در اصفهان برگزار می‌شود، توضیح داد: موضوع اصلی کنفرانس "شهرها و جوامع پایدار: پرورش و ترویج اکوسیستم نوآوری" است.

وی با اشاره به شکل‌گیری ارکان کنفرانس از ۷ ماه قبل، افزود: پیش‌بینی می کنیم ۴۰۰ مهمان خارجی در این کنفرانس شرکت کنند و تعداد چکیده مقالات به دست ما رسیده در این دوره از کنفرانس بی‌سابقه بود.

وی با اشاره به دشواری‌های مالی در پرداخت هزینه‌های مهمانان خارجی، گفت: باز کردن یک درگاه پرداخت آنلاین با وجود همه تلاش‌ها ممکن نشد و در نهایت قرار شد انجمن پارک‌های علم و فناوری جهانی هزینه‌ها را دریافت و بعد به ما پرداخت کند.

کشمیری همچنین از برگزاری نشست شورای راهبردی‌ انجمن ۴ ماه قبل از کنفرانس خبر داد و تاکید کرد: جلسات مذاکره دوجانبه، برگزاری نمایشگاه جانبی و تورهای بازدید از پارک فناوری پردیس از دیگر برنامه‌های ماست.

وی در مورد آخرین تامین بودجه در سال ۹۶، گفت: ۵ میلیارد تومان اعتبار برای پارک‌ها در نظر گرفته شده که قرار است بر اساس اولویت‌بندی‌ها از ۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان به پارک‌ها اعطا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha