• دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96122111626
  • خبرنگار : 71129

دست به دست شدن منطقه‌ای در مرز ایران و افغانستان میان نیروهای دولتی و طالبان

دست به دست شدن منطقه‌ای در مرز ایران و  افغانستان میان نیروهای دولتی و طالبان

مقام‌های دولت افغانستان از تصرف کوتاه مدت شهری در غرب این کشور هم‌مرز با ایران توسط شبه نظامیان طالبان خبر دادند اما گفته‌اند که امروز این منطقه را از شبه‌نظامیان پس گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این منطقه مرکزی در ولایت فراه در غرب افغانستان است که در ماه‌های گذشته نیروهای دولتی کابل با شبه‌نظامیان طالبان در آنجا درگیر بوده‌اند.

ناصر مهری، سخنگوی والی فراه گفت که گروه بزرگی از شبه‌نظامیان طالبان مرکز شهر "انار دره" را یکشنبه شب و پس از چندین ساعت درگیری به تصرف خود در آورده‌اند؛ البته هنوز پلیس و نیروهای امنیتی مواضع خود را حفظ کرده‌اند.

طالبان تصاویری را منتشر کرده که نشان می‌دهد شبه نظامیانش در شهر هستند. قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان نیز گفته است که ۱۵ افسر پلیس کشته و چند خودروی نظامی به همراه مهمات زیادی به دست آنها افتاده است.

این اعلامیه چند روز پس از آن منتشر شده که مقام‌های محلی گفتند، طالبان باعث بروز تلفات سنگین به نیروهای ویژه افغان در منطقه‌ای دیگر در فراه شده است.

فشارها در ولایت فراه در حالی افزایش یافته که حملات هوایی آمریکا و عملیات نظامی دولت کابل تلفات زیادی را بر شبه نظامیان طالبان در ولایت هلمند وارد کرده است.

با این حال رحیمی، معاون سخنگوی وزارت کشور افغاسنتان ، چون نیروهای امنیتی کافی در منطقه حضور نداشتند، نظامیان دولتی عقب نشینی کردند. اما  حوالی ساعت پنج صبح امروز (دوشنبه) نیروهای تازه نفس به محل رسیده و تلفات سنگینی با حملات هوایی و زمینی به جنجگویان طالبان وارد کردند.

به گفته او، اکنون اناردره در کنترل نیروهای دولتی است و درگیری در این منطقه جریان دارد.

رحیمی می‌گوید در نتیجه این درگیری‌ها تاکنون ۵۶ طالبان کشته و ۲۳ نفرشان زخمی شدند.

او اظهار امیدواری می‌کند که تا ساعاتی بعد منطقه از حضور مخالفان مسلح پاکسازی شود.

گروه طالبان نیز صبح امروز تصاویری از حضورشان در مرکز  اناردره منتشر کردند و اعلام کردند که کنترل این منطقه را به دست گرفتند.

این منطقه۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ایران دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha