• چهارشنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97012207153
  • خبرنگار : 71415

آمریکا وعده داد در مذاکرات پاکستان و افغانستان شرکت کند

آمریکا وعده داد در مذاکرات پاکستان و افغانستان شرکت کند

منابع دیپلماتیک گفتند آمریکا وعده داده که در فرایند گفت‌وگو پاکستان–افغانستان برای صلح منطقه‌ای ایفا نقش کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه نیشن، مقام‌های بلندپایه در وزارت خارجه پاکستان به این روزنامه گفتند که واشنگتن قول داده که به رفع سوءتفاهمات میان دو کشور کمک کند.

یکی از این مقام‌ها گفت: آمریکا از پاکستان تقاضا کرده تا سهم خود را ایفا کرده و منتظر حمایت از سوی واشنگتن باشد. آنها (آمریکایی‌ها) قرار است برای موفق شدن این فرایند، نقششان را ایفا کنند.

او تصریح کرد: پاکستان نیز به آمریکا اطلاع داده که مذاکرات میان پاکستان و افغانستان در عالی‌ترین سطح انجام خواهد شد.

پیشتر آلیس ولز، معاون امور آسیای جنوبی و مرکزی وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود که کشورش کاملا از فرایند صلحی که در راستای آن شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان سفری به کابل داشت، حمایت خواهد کرد.

او گفت: من آرزو داشتم که اعتبار آغاز این فرایند را به خود اختصاص می‌دادم اما مذاکرات افغانستان و پاکستان از زمانی که ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ارتش پاکستان در اکتبر 2017 به کابل سفر کرد، انجام می‌شده است.

این بیانیه ولز بعد از آن منتشر شد که پاکستان و افغانستان توافق کردند به طور مشترک با "تروریست‌ها و خارجی‌هایی که صلح در منطقه را تهدید می‌کنند" بجنگند.

وزارت خارجه پاکستان همچنین گفت: دو کشور قرار است یکسری اقدامات موثر علیه فراری‌ها و عناصر آشتی ناپذیر که امنیت دو کشور را تهدید می‌کند، اتخاذ کنند.

در جریان سفر نخست وزیر پاکستان در تاریخ ششم آوریل به کابل، پاکستان و افغانستان بر سر یکسری اصول کلیدی برای عملیاتی کردن کارگروه‌هایی تحت عنوان اقدام پاکستان – افغانستان برای صلح و همبستگی توافق کردند.

نخست وزیر پاکستان در جریان سفرش به کابل با اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی این کشور به همراه چند تن از مقام‌های دیگر دیدار کرد.

همچنین نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که کشورش 40 هزار تن گندم به مردم افغانستان هدیه می‌دهد.

یک مقام دیگر وزارت خارجه پاکستان نیز گفت: اسلام آباد همزمان آمریکا را درخصوص مذاکراتش با افغانستان مطلع می‌کند.

او ادامه داد: ما از آنجا که کابل نیز آنها را در جریان می‌گذارد خودمان نیز این کار را انجام می‌دهیم. ما می‌خواهیم نقطه نظر ما درمقابل آنها شفاف شود.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha