• پنجشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 97020603821
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

وزیر بهداشت در حاشیه برگزاری آزمون دستیاری عنوان کرد

افزایش 30 درصدی ظرفیت دوره‌های تخصصی پزشکی در سالهای اخیر

افزایش 30 درصدی ظرفیت دوره‌های تخصصی پزشکی در سالهای اخیر

وزیر بهداشت در جریان بازدید از حوزه امتحانی چهل و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیاری پزشکی تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،با اشاره به افزایش 30 درصدی ظرفیت دوره‌های تخصصی پزشکی در سالهای اخیر، اظهار داشت: اگر تعداد تخت‌های آموزشی در کشور افزایش پیدا می‌کرد، آمادگی افزایش چند برابری برگزاری دوره‌های تخصصی را داشتیم و راضی نیستیم که برای ورود به دوره‌های تخصصی، رقابت سخت و سنگینی وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه این بازدید، اظهار داشت: این آزمون از سخت ترین آزمون های علمی کشور است که در این دوره 14400 نفر شرکت کرده اند و در نهایت، 3400 نفر پذیرش می شوند

وزیر بهداشت با بیان اینکه آزمون دستیاری پزشکی مشکل تر از آزمونهای ورود به دوره های فوق تخصصی پزشکی است، افزود: حساسیت این آزمون بسیار بالا است و برای طراحی آن، بیش از 6 ماه کار می شود و باید سوالات متعددی در مخزن سوالات، طراحی شود و بلافاصله بعد از طراحی و قبل از برگزاری آزمون، باید 600 سوال در بسته های 200 تایی تنظیم شود و یکی از آنها انتخاب شود بنابراین فعالیت زیادی برای این آزمون انجام می شود.

دکتر هاشمی تاکید کرد: فراموش نکرده ایم که تا 5 سال گذشته، آزمونهای درستیاری پزشکی، حواشی زیادی به همراه داشت و تخلف و تقلب هایی گزارش می شد که برخی از آنها البته صحیح نبود و خوشحالیم که در این 4 سال، مدیریت مناسبی در برگزاری آزمون های علمی در وزارت بهداشت به ویژه آزمون دستیاری حکمفرما بوده است.

وزیر بهداشت اضافه کرد: امیدوارم کلید سوالات به موقع منتشر و به اعتراضات رسیدگی شود و در زمان مقرر، نتایج آزمون اعلام شود و قضاوت ما به عدالت نزدیک تر باشد و افرادی که دانش و مهارت بیشتری دارند بتوانند به دوره های تخصصی وارد شوند.

دکتر هاشمی در خصوص بکارگیری پذیرفته شدگان دوره های دستیاری پزشکی، گفت: زمینه اشتغال در حوزه پزشکی، گسترده است و در رشته های تخصصی برای فعالیت در مناطق محروم و متوسط، زمینه های زیادی برای اشتغال داریم و در نقاط مختلف کشور کمبود پزشک متخصص داریم.

به گزارش وب دا، دکتر هاشمی با انتقاد از عدم توسعه زیرساخت های آموزشی در حوزه پزشکی در کشور، خاطرنشان کرد: این زیرساخت ها که ابزاری برای تربیت نیروی تخصصی است نه تنها در کشور افزایش پیدا نکرده بلکه در ادوار گذشته تخت های آموزشی به درمانی تبدیل شده است و برای اساتید سخت است که در مراکز درمانی بتوانند در حد استانداردهای بین المللی، به تربیت نیروی تخصصی بپردازند آنها در محدودیت هستند و ما متوجه این موضوع نیز هستیم.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از گروه های آموزشی در رشته های علوم پزشکی، گفت: گروه های آموزشی نهایت همراهی را با وزارت بهداشت داشته اند تا افرادی شایسته را تربیت کنند که بتوانند با صحت و دقت انجام وظیفه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha