• یکشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97021608358
  • خبرنگار : 71402

حمایت انگلیس از طرح فرانسه برای ایجاد نیروی دفاع اروپایی

حمایت انگلیس از طرح فرانسه برای ایجاد نیروی دفاع اروپایی

یک مقام ارشد انگلیسی گفت، لندن از طرح فرانسه برای تشکیل یک نیروی نظامی اروپایی با هدف حفظ روابط دفاعی قدرتمند با اتحادیه اروپا پس از بریگزیت موافق است.

به گزارش ایسنا، فردریک کرزن، معاون مجلس اعیان انگلیس شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت، لندن "بسیار مشتاق حمایت" از طرح امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه برای تشکیل نیرویی است که می‌تواند به سرعت برای مقابله با بحران‌ها مستقر شود.

این نیرو موسوم به "ابتکار مداخله اروپا" از سایر همکاری‌های دفاعی اتحادیه اروپا جدا خواهد بود و این بدان معناست که هیچ مانعی برای انگلیس برای مشارکت در آن پس از خروج از اتحادیه اروپا وجود نخواهد داشت.

کرزن که برای شرکت در نشست وزرای دفاعی اتحادیه اروپا به صوفیه رفته است، گفت: ما بسیار مایل به حمایت از رئیس‌جمهوری ماکرون در این ابتکارعمل هستیم. مایل به رایزنی با همکاران فرانسوی خود هستیم تا ایده‌ها را واکاوی کرده و نهایتا به یک سیستم دفاعی و امنیتی اثرگذارتر و مشترک در سراسر اروپا دست یابیم.  

۲۵ کشور اتحادیه اروپا دسامبر یک معاهده دفاعی مهم را به امضا رساندند و موافقت کردند تا روی پروژه‌های نظامی مختلف همکاری کنند اما مشخص نیست که آیا انگلیس پس از ترک اتحادیه اروپا اجازه مشارکت خواهد داشت یا خیر.

لندن همواره با گام‌هایی برای تشکیل چیزی شبیه به "ارتش اتحادیه اروپا" مخالفت کرده است اما همچنین تاکید دارد که خواستار تداوم روابط امنیتی نزدیک با اتحادیه اروپا پس از بریگزیت است.

معاون مجلس اعیان انگلیس همچنین تاکید کرد: این ابتکار مداخله می‌تواند نقش مهمی در این مساله ایفا ‌کند و قطعا کمک می‌کند تا به آنچه می‌خواهیم که شراکت عمیق و ویژه با همکاران اروپایی در زمینه دفاع و امنیت است، دست یابیم.   

اتحادیه اروپا اخیرا اعلام کرد طرح‌هایی در دست دارد تا حدود ۲۰ میلیارد یورو برای امور دفاعی در بودجه ۲۰۲۱-۲۰۲۷ در نظر بگیرد که عمده آن به امور تحقیقاتی و توسعه فناوری‌های نظامی جدید برای این نهاد مرتبط است. اما توافق همکاری دفاعی ماه دسامبر موسوم به "پسکو" شامل طرح‌هایی برای تشکیل یک نیروی مداخله‌گر نبود. اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۷ چهار "گروه جنگی نظامی چند ملیتی" داشته است اما اختلافات سیاسی هرگز اجازه نداد این نیروها مستقر شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha