• چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97021910541
  • منبع : بی بی‌ سی

/به‌روز رسانی می‌شود/

وقوع ۳ انفجار در کابل

وقوع ۳ انفجار در کابل

مهاجمان مسلح امروز (چهارشنبه) دست‌کم سه انفجار هماهنگ در پایتخت افغانستان صورت دادند و در ادامه با نیروهای امنیتی ساختمانی که آن را اشغال کرده بودند، درگیر شدند. این تازه‌ترین موج خشونت‌ها در کابل است.

به گزارش ایسنا،‌ حوالی ساعت ۱۲ ظهر امروز چهارشنبه پلیس کابل تایید کرد حوزه ۱۳ پلیس در منطقه دشت برچی در غرب این شهر و حوزه ۱۰ پلیس در مرکز شهر نو هدف حمله قرار گرفته است. خبرگزاری رویترز هم از یک انفجار سوم در کابل خبر داده است. در اطراف حوزه ۱۳ شماری از خانه‌های مردم به دلیل انفجار آسیب دیده است.

به گفته وحیدالله مجروح، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان دست‌کم شش تن زخمی شدند و پس از آنکه نیروهای امنیتی بتوانند برآیند کاملی از این حملات به دست آوردند احتمالا میزان تلفات افزایش می‌یابد.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان پیشتر به بی‌بی‌سی گفت انفجار اول در ورودی حوزه ۱۳ اتفاق افتاده و تلفات آن مشخص نیست. او گفت، انفجار دوم نیز در ورودی حوزه دهم پلیس رخ‌ داده و دو مهاجم انتحاری قصد ورود به محل را داشتند که توسط پلیس شناسایی و هر دو کشته شدند.

به گفته دانش مشخص نیست که هدف از افراد حمله کننده دقیقا کجا بوده‌ است. او تاکید کرد که در این محل چندین مرکز اداری خصوصی نیز وجود دارد و تلفات دو حمله فعلا مشخص نیست.

پلیس افغانستان بخشی از منطقه تجای مهم کابل را بسته است و همزمان با تیراندازی‌ها مشتری‌ها در محلی پناه گرفته‌اند. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسوولیت این حملات را نپذیرفته است.

دولت تحت حمایت غرب در افغانستان در حال شدت دادن به جنگ با طالبان و داعش است و همین مساله منجر شده است تا قسمت‌های عمده‌ای از کابل به مناطقی با تدابیر شدید امنیتی تبدیل شود و با دیوارهای بتنی و سیم خاردار جدا شده است. به رغم وعده‌های مکرر دولت به برقراری امنیت، صدها تن از ابتدای امسال حین حملات در کابل کشته و مجروح شدند.    

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha