• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 97030200947
  • خبرنگار : 71592

لیبرمن این بار نمایندگان عرب کنست را "ستون پنجم" خواند

لیبرمن این بار نمایندگان عرب کنست را "ستون پنجم" خواند

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حمله مجدد خود به نمایندگان عرب کنست (پارلمان اسرائیل) آنها را "ستون پنجم" خواند و به دنبال این اظهارنظر، رئیس لیست مشترک عربی در کنست،‌ رئیس حزب اپوزیسیون مرتز و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی به آن واکنش نشان داده و آن را خطرناک خواندند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، پس از اینکه آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل نمایندگان لیست مشترک عربی را "خرابکار" خواند و گفت، جایشان زندان است، روز سه شنبه بار دیگر به آنها تاخت و گفت، آنها "ستون پنجم" هستند و باید از قانون کنار گذاشته شوند.

ایمن عوده، رئیس لیست مشترک عربی در واکنش به این سخنان لیبرمن گفت، هدف از این رویکرد فاشیستی خشونت است و در دل آن تبعیض و فاشیسم نهفته شده و اقدامی تحریک‌آمیز با هدف قتل و کشتار است.

وی با اشاره به خطرناک بودن اظهارات لیبرمن‌ تاکید کرد، این سخنان دعوت مستقیم استفاده از خشونت را در دل خود دارد. دولت اسرائیل با مثلث سه ضلعی (نتانیاهو – بنت - لیبرمن) بیشتر راستگرا بوده و بیشترین تحریک علیه شهروندان عرب و رهبران آنهاست.

عوده افزود: لیبرمن که خود در فساد غرق شده، با نهایت فاشیسم و تبعیض به صورت مداوم می‌تازد اما این اظهارات فاشیستی ما را از مواضع خود منصرف نمی‌کند. به ایستادن علیه این دولت و سیاست‌های تحریک‌کننده و فاشیستی آن ادامه خواهیم داد، دولتی که مرتکب جنایت قتل عام علیه ملت ما می‌شود، ما را تحریک می‌کند و می‌خواهد ما را از رینگ سیاست خارج کند.

همچنین تمار زاندبرگ، رئیس حزب اپوزیسیون "مرتز" تاکید کرد، اظهارات مذکور لیبرمن خطرناک است و هدف از آن خشونت است و ممکن است به ضرب و شتم و یا قتل منجر شود. نمی‌توان پذیرفت که وزیری با این شیوه دست به اقدامی تحریک‌آمیز بزند و خود را پشت مصونیت پارلمانی پنهان کند.

در این باره موسی راز، همکار زاندبرگ در حزب مرتز نیز به او پیوست و گفت، لیبرمن خون نمایندگان عرب را مباح می‌شمرد.

وی افزود، به نظر می‌رسد قانون جدیدی در اسرائیل وجود دارد مبنی بر اینکه هر عربی که ناسزایی از او سر بزند خرابکار است و باید زندانی شود. هنگامی که مهمترین وزیر دولت اسرائیل به صورت علنی نمایندگان عرب را تروریست می‌خواند در واقع این پیام را ارسال می‌کند که بهتراست با آنها چگونه رفتار شود. سخن از مباح شمردن خون رهبران عرب است و مسؤولیت آن بر دوش لیبرمن است.

آوی گابای، رهبر حزب «اردوگاه صهیونیستی» اسرائیل نیز گفت، لیبرمن به صورت سیستماتیک یعنی در مدت ۲۰ سال با فساد و اقدامات تحریک‌آمیز علیه اعراب آنها را تحریک می‌کند.

عوده تصریح کرد، خوب است که آوی گابای و زاندبرگ علیه توئیت "قارقار" لیبرمن بیانیه‌ای صادر کنند.

وی افزود، درست است که اظهارات آوی گابای مشخصا بسیار بد است اما همه مواضع امروز علیه راستگراهاست و مهم سیاست این جبهه است.

لیبرمن دو روز پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد، عوده و شریکان او آزادانه می‌چرخند و این شکست دستگاه‌های امنیتی است، آنها خرابکار بوده و جایشان به جای کنست، زندان است.

اظهارات تحریک‌آمیز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از سلسله اظهارات گلعاد آردان، وزیر امنیت این رژیم مطرح شد که پیشتر گفته بود، عوده دشمن داخلی، یک دشمن بزرگتر است و با دشمنان اسرائیل در خارج ارتباط دارد.

اظهارات مذکور لیبرمن و آردان به دنبال قتل عام ملت مظلوم غزه توسط ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی و فعالیت‌های لیست مشترک عربی و همه هیئت‌های مستقل و حزبی فلسطین مطرح شد.

در این راستا، اتحادیه اروپا خواهان انجام تحقیقات سریع در خصوص تجاوز به جعفر فرح مدیر مرکز "برابری حقوق اعراب" شد که طی تظاهرات مردم حیفا با هدف یاری غزه و اعتراض به قتل عام فلسطینیان توسط اسرائیل پایش شکست.

پیشتر رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند، فرح در جریان تظاهرات حیفا بازداشت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha