• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97031306517
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۳ خرداد بخوانید؛

تکذیب ملاقات نمایندگان ایران و رژیم صهیونیستی/ فتنه در سال ۹۷ یا ۹۸ قطعی است و...

تکذیب ملاقات نمایندگان ایران و رژیم صهیونیستی/ فتنه در سال ۹۷ یا ۹۸ قطعی است و...

تکذیب ملاقات نمایندگان ایران و رژیم صهیونیستی، واکنش ظریف به کشته شدن یک زن پرستار فلسطینی، توصیه یک نماینده مجلس به صداو سیما، تاکید بر تبیین ویژگی‌های شخصیتی، روحی و سیاسی امام خمینی (ره)، فروش پیراهن مسی و رونالدو به نفع دو زن زندانی و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه سیزدهم خرداد ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران در مراسم تجدید بیعت قضات و کارکنان دادگستری کل استان تهران با آرمان‌های امام (ره)، با بیان اینکهراه نجات از تحریم و دشمنی دشمنان، گوش کردن به حرف رهبری است، گفت: اگر امروز در وضعیت تنگنای اقتصادی، خشکسالی، تحریم و دشمنی دشمنان راه نجات می‌خواهید راه نجات این است که سخن پیامبر، امامان و امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری را گوش کنیم و همه یک سخن را بگوییم.

همچنین وزیر سابق اطلاعات گفت: در سال ۹۷ یا ۹۸ قطعا دشمن فتنه‌ای را طراحی می‌کند و محور آن نیز ولی‌فقیه است. حجت‌الاسلام حیدر مصلحی افزود: در انتخابات سال گذشته نیز بزرگ‌ترین جنایتی که صورت گرفت این بود که دوقطبی ایجاد شد. مقام معظم رهبری در راستای مسیری که امام پیش روی امت قرار داده وحدت را محور قرار می‌دهند. امروز ولایت به بهترین نحو نظام را اداره می‌کند.

در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بیژن مقدم فعال سیاسی اصولگرا گفت: با وجود تمام کارشکنی‌های دشمنان به ویژه آمریکا، امام خمینی (ره) هیچگاه از دشمنان نمی‌هراسیدند و با آنان سخت سخن می‌گفتند، همین موضوع تبدیل به یکی از ویژگی‌های مهم ایشان شد. وی افزود: باید برای تبیین انقلاب به ویژگی‌های شخصیتی، روحی و سیاسی امام خمینی (ره) بپردازیم چرا که از این طریق است که می‌توانیم به اصل ماجرای انقلاب برسیم. سالگرد ۴۰ سالگی انقلاب تا سالگرد ارتحال امام فرصت خوبی را در اختیارمان می‌گذارد تا به این موضوعات بپردازیم.

در همین ارتباط محمدرضا بادامچی عضو شورای مرکزی فراکسیون امید ارتباط تنگاتنگ با مردم را یکی از ویژگی‌های امام (ره) دانست و گفت: در شرایط فعلی بزرگترین رسالتمان حفظ وحدت ملی و فاصله نیفتادن بین حاکمیت و مردم است. وی تاکید بر لزوم حفظ احترام بیت امام گفت: مردم همواره احترام خاصی برای بیت امام قائل بوده و اجازه ندادند که کسی آنها را مورد بی احترامی قرار دهد موضوعی که در آینده نیز باید رعایت شود.

همچنین مجید فراهانی عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به خواست عمومی و رای مردم توجه ویژه داشتند، گفت: انقلاب اسلامی به خواست مردم به چهل سالگی رسیده است؛ رهبری حضرت امام (ره) در جهت‌دهی خواست عمومی بسیار موثر بود.

حسن نوروزی  سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز با تاکید بر اینکه تفکر و اندیشه امام برای ما مهم است، گفت: امام هیچ زمان حزبی فکر نمی‌کرد، امام به راه اسلام معتقد بود و هر کسی که در راه اسلام حرکت می‌کرد امام از آن استفاده می‌کرد.

***

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از دانشجویان و انتقاد از مدیریت فعلی و سابق سازمان صدا و سیما بیان کرد:‌ صدا و سیما در استراتژی و سیاست‌گذاری خود یک جانبه است و بر پایه‌ی نگاه به میل و افراد سیاسی می‌چرخد لذا نمی‌تواند عام‌گرا باشد و مقبولیت عمومی داشته باشد. باید در این زمینه تغییرات اساسی انجام داده شود. صدای مردم باید از صدا و سیما شنیده شود.

وزیر امور خارجه کشورمان انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود کشته شدن یک زن پرستار فلسطینی را ننگ روی ننگ دانست. محمد جواد ظریف نوشت: در هفته‌ای که رژیم اسرائیل پیامی احمقانه برای ایرانی‌ها می‌فرستد و همزمان حامیان آمریکایی‌اش قطعنامه‌ای را در محکومیت استفاده این رژیم از نیروی مرگبار علیه تظاهرکنندگان غیرمسلح وتو می‌کنند، تک تیراندازان آن یک پرستار فلسطینی را که به زخمی‌ها کمک می‌کرد، به قتل می‌رسانند. این ننگ روی ننگ است. نیروهای رژیم صهیونیستی روز جمعه در مرز غزه یک پرستار زن فلسطینی را که قصد داشت به یکی از معترضان زخمی کمک کند، به شهادت رساندند.

همچنین وزیر دفاع قطر با بیان اینکه برای حل اختلافات با ایران باید با آن گفت‌وگو کرد افزود که آمریکا درایت کافی برای عدم ورود به جنگ با ایران را دارد. خالد بن محمد العطیه با تاکید بر اینکه تمام طرف‌های برجام باید به آن پایبند باشند، گفت: اختلافات زیادی میان ایران و قطر وجود دارد اما این مساله بدین معنا نیست که ما وارد جنگ با ایران شویم.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به برخی شایعه سازی‌ها در خصوص ملاقات نمایندگان ایران و رژیم صهیونیستی در یکی از کشورهای منطقه اظهار داشت: تولید و انتشار شایعات بی اساسی از این دست که در حال ازدیاد نیز هست تلاشی نافرجام به منظور مشروعیت سازی برای رژیم صهیونیستی و تضعیف اراده جریان مقاومت در مقابله با اسراییل است.

در مراسمی که با حضور هنرمندان، ورزشکاران و جمعی از خیرین تهرانی آیین «گلریزان زندانیان زن تحت حمایت ستاد دیه» در مجموعه فرهنگی ورزشی باشگاه انقلاب برگزار شد با هدف آزادی دو زن زندانی محکوم به جرایم غیرعمد پیراهن ورزشی ستارگان فوتبال جهان با امضای کریستیانو رونالدو و لیونل مسی به مبلغ ۲۵ میلیون تومان فروخته شد.

در همین ارتباط مدیرعامل ستاد دیه کشور از آزادی ۴۴ هزار زندانی جرائم غیرعمد طی پنج سال گذشته در سطح کشور خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha