• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 97031908425
  • خبرنگار : 71579

سفیر ایران در لبنان:

روز قدس روز تعیین سرنوشت ملت‌های مستضعف است

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت گفت که مسئله فلسطین برای جمهوری اسلامی ایران یک مسئله مهم و اساسی است که از عقاید اسلامی و ارزش‌های انسانی سرچشمه می‌گیرد.

 به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری العهد، محمد فتحعلی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در یک ضیافت افطاری که سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت به مناسبت بروز جهانی قدس برگزار کرده است، گفت: روز قدس روز تعیین سرنوشت ملت‌های مسضعف است، ملت‌هایی که از سلطه مستکبران رنج می‌برند و در راس آنها ملت‌ فلسطین است که از ظلم و نژاد پرستی رژیم صیهونیستی رنج می برد.

 وی افزود: هر چقدر به راه آزادسازی فلسطین نزدیک می شویم، توطئه‌ها و فتنه‌ها میان فرزندان امت اسلامی به منظور منحرف کردن آنها از دشمن  اصلی و اساسی بیشتر می شود.

فتحعلی در ادامه ضمن تقدیر و تمجید از جهاد قهرمانانه ملت فلسطین که ظلم و تجاوزهای زیادی را متحمل شده است گفت: هر یک از گام‌ها و جهاد تظاهرکنندگان در تاریخ  جاودانه خواهد ماند، جهاد ملتی که در شرایط سخت و در زیر سایه سکوت جامعه بین المللی و سازمان‌های حقوق بشر نسبت به جنایت‌های دشمن در مقابل رژیم اشغالگر ایستادند.
 

 وی تاکید کرد: مساله فلسطین مساله تمام موحدان، مومنان و آزادگان جهان است و این مسئله برای جمهوری اسلامی ایران یک امر اساسی و برگرفته از اعتقادات اسلامی و ارزش‌های انسانی به شمار  می‌رود.

سفیر ایران در لبنان گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران  در  زیر سایه  رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و دولت دکتر حسن روحانی از مساله فلسطین حمایت می‌کنیم زیرا اصولی و اعتقادی است و باید از آن پیروی کرد، دلیل تمام هجمه‌ها علیه ایران و مبارزه با آن حمایت جمهوری اسلامی ایران  از مساله فلسطین و تمام جنبش‌های مقاومت علیه دشمن صهیونیستی است.

 وی افزود: ایران به منظور تقویت محور مقاومت و تحقق پیروزی‌های  و آزادسازی تمام خاک فلسطین از دشمن صهیونیستی به حمایت‌های خود ادامه خواهد داد.

فتحعلی که در شرف  اتمام ماموریت دیپلماتیک خود در لبنان است در پایان این مراسم از صمیم قلب و به دور از اظهارات رسمی و پروتکل‌ها گفت: برای یک شخص بسیاری سخت است که با کشوری برادری که وابسته مردم خوب‌اش شده است و در شادی و غم آنها شریک بوده است خداحافظی و وداع کند.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان ضمن تقدیر و تشکر از ملت لبنان گفت: من لبنان را ترک خواهم کرد و پیام من به شما این است که وحدت رمز پیروزی شماست.

 بر اساس این گزارش در این مراسم نقولا تویینی نماینده میشل عون، رئیس جمهور لبنان، علی حسن خلیل نماینده نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان وبرخی نمایندگان و وزاری کنونی لبنان و همچنین برخی نمایندگان احزاب ملی و اسلامی لبنانی و فلسطینی و برخی شخصیت‌های دیپلماتیک، اجتماعی و رسانه‌ای حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha