• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 97033014689
  • خبرنگار : 71468

هزینه ۵۰۰ میلیون دلاری اندونزی برای بازیهای آسیایی/ تکمیل شدن ۹۰درصد ورزشگاه‌ها

هزینه ۵۰۰ میلیون دلاری اندونزی برای بازیهای آسیایی/ تکمیل شدن ۹۰درصد ورزشگاه‌ها

مسئول کمیسیون مالی و بودجه کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی اعلام کرد، اندونزی امنیت تیم های شرکت کننده را تضمین می‌کند.

به گزارش ایسنا، سهریر نیوری، مسئول کمیسیون مالی و بودجه کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی که به ایران سفر کرده، در مورد تکمیل شدن اماکن ورزشی اندونزی برای بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ ، بیان‌ کرد:  اماکن و سالن‌ها بیش از ۹۰ درصد تکمیل است  و در حال انجام کارهای نهایی هستیم. طبق آخرین برآوردهایی که داریم حدود ۱۵ هزار ورزشکار در بازی‌ها  شرکت می کنند. مسافت پالمبانگ و جاکارتا حدود ۱۰۰۰ کیلومتر و یک ساعت پروازی است.

او در پاسخ به این پرسش که اندونزی چقدر هزینه برای بازی‌های آسیایی انجام داده است، گفت‌: حدود ۵۰۰ میلیون دلار تاکنون هزینه شده است.

سهریر در مورد انیت اندونزی پس از انفجارهایی که در آنجا رخ داد، تاکید کرد: یک مورد در شرق اندونزی بوده که دولت به سرعت رسیدگی کرده و در حال بررسی است. بارها تضمین داده شده که امنیت تیم ها تامین است.

حیدر فرمان در مورد تغییر رشته ها در بازی‌های آسیایی و داشتن یک روند ثابت، خاطر نشان کرد: سعی بر این است تغییراتی ندهیم اما در مورد تعداد ماده ها ناچار هستیم براساس منشور بازی‌های المپیک عمل کنیم که برای هر دوره المپیک تغییر کند. در واقع تغییر مقررات فدراسیون جهانی را هم دنبال می‌کنیم. زمانی که برنامه بازی‌ها را طراحی می کنیم ۲۸ رشته المپیکی را باید بگذاریم. شورای المپیک قاره آسیا  را به پنج زون تقسیم کرده و هر کدام باید چند رشته را به نمایندگی داشته باشیم. کمیته برگزاری دو تا سه رشته را می‌تواند  وارد برنامه کند. از طرفی ما باید به یک عدد خاصی به ورزشکاران برسیم. اگر تعداد مثلا ۲۰ هزار نفر شوند شرایط سخت می‌شود از  این رو شورای المپیک آسیا کنترلی بر روی تعداد ورزشکاران دارد.

حیدر فرمان در پاسخ به این پرسش که با توجه به ترافیک و آلودگی هوای اندونزی دادن میزبانی به این کشور درست بوده و حمل و نقل با موتورسیکلت امنیت دارد؟ بیان‌ کرد: موتورسیکلت به هیچ وجه امنیت ندارد. قبلا توافقاتی با میزبان به وجود آمده و خط ویژه‌ ای برای بازی‌ها  وجود دارد. جاده و مسیرهای جدیدی کمیته برگزاری ساخته که باعث سهولت در حمل و نقل می شود. هر اتوبوس که از دهکده تا سالن ها می‌رود با اسکورت پلیس خواهد بود. برای اولین بار در تاریخ بازی‌های آسیایی جاکارتا، حرکت تمام وسایل نقلیه از  یک مرکز را تحت نظارت داریم تا ورزشکاران و مقامات در یک وقت تعیین شده  به سالن‌ها برسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha