• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97041910346
  • خبرنگار : 71402

تجمع مقابل دادگاه عالی آمریکا در اعتراض به نامزد پیشنهادی ترامپ

تجمع مقابل دادگاه عالی آمریکا در اعتراض به نامزد پیشنهادی ترامپ

قانونگذاران دموکرات و صدها معترض، مقابل دادگاه عالی آمریکا تجمع کردند تا به نامزدی قاضی "برت کاونا" که گزینه مورد نظر دونالد ترامپ برای این دادگاه است، اعتراض کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، چنانچه جمهوری‌خواهان آمریکایی در حمایت از گزینه مورد نظر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اتفاق‌نظر داشته باشند، سناتورهای دموکرات کاری از دستشان بر نمی‌آید. اما سناتورها کوری بوکر، ریچارد بلامنتال، کرستن جیلیبرند، جف مرکلی، الیزابت وارن و برنی سندرز دوشنبه شب مقابل دادگاه عالی آمریکا تجمعی اعتراضی برگزار کردند. سناتور سندرز که در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا نامزد شده بود، گفت: این نبرد ساده‌ای نیست اما نبردی است که ما در آن پیروز خواهیم شد!

فعالان پیش‌بینی می‌کنند مراقب‌های درمانی و حق سقط جنین از اصلی‌ترین مسائل در نامزدی او باشد و بسیاری نگرانند که این قاضی محافظه‌کار احتمالا حکم تاریخی دیوان عالی فدرال ایالات متحده آمریکا در خصوص قانونی شدن سقط جنین موسوم به رو علیه وید (Roe versus Wade) را ملغی کند.

شامگاه دوشنبه حامیان و مخالفان سقط جنین هم مقابل دادگاه عالی آمریکا تجمع کردند تا صدایشان به گوش ترامپ برسد. به گفته یکی از فعالان ضد ترامپ، هیچکدام از گزینه‌های ترامپ برای عضویت در دیوان عالی ۹ عضوی از جمله برت کاونا تمایلی به حفظ حقوق شهروندی از جمله برای همجنسگرایان ندارند.

چنانچه نامزدی کاونا به تایید سنا برسد، وزنه جمهوری‌خواهان در عالی‌ترین نهاد قضایی آمریکا سنگین‌تر می‌شود. تائید نهایی برت کاونا برای کرسی خالی‌مانده در دیوان عالی، به‌معنی آن است که محافظه‌کاران در این نهاد عالی قضائی، اکثریت خواهند داشت. قاضی‌های دیوان عالی آمریکا را رئیس جمهوری انتخاب می‌کند و سنا به آنها رای اعتماد می‌دهند. آنها تا زمانی که زنده باشند یا تا زمانی که بخواهند بازنشسته شوند در این سمت باقی می‌مانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha