• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 97050301934
  • منبع : نمایندگی قم

دبیرکل حزب الله الغالبون عراق:

آمریکا هیچ آینده ای در عراق نخواهد داشت/با تمام نیرو پاسخ تهدید آمریکا علیه ایران را می‌دهیم

دبیرکل حزب الله الغالبون عراق با اشاره به بمباران یکی از پایگاه های نظامی گروه های مقاومت حشدالشعبی عراق توسط آمریکا عنوان کرد: ما با قدرت جواب آمریکا را خواهیم داد وانتقام خون شهیدان را از آنها خواهیم گرفت؛ در آینده آمریکا هیچ فرصتی در عراق نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا ، حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد ناصری در نشست خبری عنوان کرد: حزب الله الغالبون عراق در اقدام اول با فتح "الگوی جنگ آمریکا" شروع به کار کردیم و توانستیم آمریکایی هارا از عراق خارج کنیم و دست آن ها را از شهر های مذهبی عراق کوتاه کنیم.

وی در ادامه با قدردانی از حمایت های مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی ایران از مردم و رزمندگان عراق، افزود: ما با تمام نیرو جواب  تهدیدهای آمریکایی آقای ترامپ علیه ایران را می دهیم. ما باید همواره دست به دست هم داشته باشیم تا بتوانیم دست استکبار را کوتاه کنیم. این نشست های کشور های عربی ضد جمهوری اسلامی ایرانی را باید با قوت جواب بدهیم. همه نیروهای ما و همه رزمندگان ما، جان بر کف برای تقدیم به جمهوری اسلامی ایران هستند.

دبیرکل حزب الله الغالبون عراق بیان کرد: سلمان و بن سلمان در کشورهای عربی برای مسلمانان تلاش نمی کنند و حزب الله الغالبون در مقابل حاکمان خائن عرب که بر ضد اعراب و اسلام عمل می کنند، ایستادگی می‌کنند. حزب ما در زیر سایه ولایت فقیه اعلام آماده باش می کند، و جواب خوبی های جمهوری اسلامی ایران را با همت و ایستادگی می دهد تا حداقل جواب خون شهیدانی که جمهوری اسلامی ایران داده و کمک‌های رزمی که ایران برای عراق کرده است، بدهیم؛ من مطمئن هستم که امریکا سرش به سنگ خواهد خورد چرا که جمهوری اسلامی ایران مانند کوه است و اگر امریکا بخواهد با ایران بجنگد حتما شکست می خورد. من مطمئن هستم که نه امریکا و نه دوستان امریکا نمی توانند کاری کنند و این فضایی که  وجود دارد همگی به برکت ولی عصر(عج) قابل رفع است.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران به برکت امام خمینی در مقابل تهدید های جیمی کارتر ایستادگی کرد و توانست انقلاب را برپا کنند و بعد از جیمی کارتر ایران توانست به برکت امام بر تمامی کشورهایی که علیه ایران قیام کردند و تعداد آنها به بیش از30 کشور می رسید، پیروز شود. جنگ 8 ساله ایران و عراق که به لطف خدا ایران پیروز شد به جهانیان اعلام کرد که ما دست تنها توانستیم  علیه استکبار پیروز شویم. و امروز ما در ایران هستیم ولی خبری از صدام نیست.

 ناصری با بیان اینکه نسبت حزب الله در عراق مانند مالک اشتر برای مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: ان شالله حبیب ابن مظاهری هستیم و اسم اسلام را بالا می بریم . چرا که عشق ما برای ولی فقیه مانند عشق عابس شاکری  برای امام حسین است.

دبیرکل حزب الله الغالبون عراق در پاسخ به سوالی در خصوص موضع حزب الله الغالبون عراق درباره دخالت نظامی امریکا در عراق که اخیرا یکی از پایگاه های نظامی گروه های مقاومت حشدالشعبی را بمباران کرده اند و قصد ماندن دائمی در عراق را دارند، گفت: آمریکایی ها با بهانه اینکه ما در جریان نبوده ایم که اینان رزمندگان  حشدالشعبی هستند واسرائیل گفته بود این ها داعش هستند، بمباران را انجام داده است، ما با قدرت جواب آمریکا را خواهیم داد وانتقام خون شهیدان را از آنها خواهیم گرفت و در آینده آمریکا هیچ فرصتی در عراق نخواهد داشت.

وی ادامه داد: گروهی ازعراق در سال 2011 توانستند با مشورت، آمریکا را از لحاظ سیاسی از عراق خارج کنند، ولی متاسفانه آقای عبادی کاری کرد که آمریکا دوباره در امور سیاسی عراق دخالت کند. امریکایی ها به بهانه کمک برای خارج کردن داعش با عراق همکاری کردند و این اشتباهی بود که انجام شد. تمامی خون هایی که ریخته شده زیر سر آمریکایی ها بوده است در تمامی برنامه هایی که آمریکا دارد هیچ‌وقت نفعی برای عراق نبوده و تمامی دخالت های آمریکا به ضرر کشور های عربی بوده است ولی کشورهای عربی این موضوع را درک نمی‌کنند تا دست به دست هم دهند بلکه دست آمریکا را از خاورمیانه جدا کنند.

 ناصری در خصوص فعالیت های نظامی و غیر نظامی حزب الله و همکاری‌های ایران با حزب الله، افزود: از جمله فعالیت های نظامی ما می توان به جنگ با داعش و دشمنان اسلام اشاره کرد، نیرو های ما در آماده باش کامل برای دفاع از شیعیان هستند. جمهوری اسلامی ایران هیچ کمک مالی و نظامی ای به حزب الله الغالبون عراق نکرده است، بلکه کمک‌ها عقیدتی و سیاسی بوده که ما پاسخ این کمک ها را خواهیم داد.

وی با اشاره به این که حزب الله بیش از چهارهزار نیروی فعال برای دفاع از اعتاب مقدسه در عراق و دفاع از مردم دارد، بیان کرد: گروه حزب الله تعداد 53 شهید و 123 جانباز و4 مفقودالاثر داشته است و ظرف چند  ماه آینده در سوریه حاضر می شود و هم اکنون درحال انجام کار های هماهنگی و همکاری هستند.

دبیرکل حزب الله الغالبون عراق درخصوص همکاری حزب الله عراق با سپاه قدس ایران، عنوان کرد: ما در آینده همکاری بزرگی با سپاه قدس خواهیم داشت و اضافه برآن سپاه قدس خواه و یا ناخواه به همه گروه‌های و رزمندگان حشدالشعبی کمک کردند که توانستیم با کمک سپاه قدس و به برکت همکاری آن داعش را از عراق خارج کنیم. ما اعلام آماده باش برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران را داریم.

وی در خصوص  منشاء رویدادهای اخیر عراق  با تصریح بر اینکه ابتدا این رویداد ها تظاهرات و درخواست های مردمی بوده است، بیان کرد: تظاهرات مردمی به نفع بعثی‌های عراق نبود اما توانستند تظاهرات را از لحاظ سیاسی به راه دیگری بکشانند و دست هایی وارد این تظاهرات شد که خواستار لغو درخواست های مردمی بود. هر بخشی از این تظاهرات را که عشایر عراق از آن دفاع می کند، بدانید که مردمی است و اگر این تظاهرات مردمی باشد و در منطقه سبز عراق برگزار شود حزب الله از آنها حمایت می کند.

 ناصری با بیان اینکه مرجعیت همواره در راه حق است، گفت: ما سرباز مرجعیت و ولایت فقیه و همچنین گوش به زنگ مرجعیت هستیم. ما نگران مرجعیت عراق هستیم چرا که ممکن است مورد تعدی و بی مهری توسط حکومت عراق قرار بگیرد.

دبیرکل حزب الله الغالبون عراق با اشاره به دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی گفت: سبب دیدار ما این بود که ایشان پشوانه ای از انقلاب داشته اند و برای شروع دیدارها خواستار این بودیم که تبرکی از راه انقلاب داشته باشیم. دیدارهایی نیز با علما و مراجع از  جمله ایت الله شهرستانی و ایت الله مکارم شیرازی و ایت الله علوی گرگانی و چند تن از مراجع دیگر در قم و مشهد داشتیم.

ناصری درپایان نشست اظهار کرد: هیچوقت ایران و عراق به مشکل نمی‌خورند چرا که ولی فقیه همواره به فکر مردم مستضعف بوده اند. ما با مقام معظم رهبری عهد می بندیم که این راه را به توفیق خدا ادامه خواهیم داد ؛چرا که این راه، راه شهداء و و سیدالشهداء است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha