• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97052714022
  • خبرنگار : 71588

سوریه کمک مقامات سعودی به ائتلاف آمریکایی ضد داعش را محکوم کرد

سوریه کمک مقامات سعودی به ائتلاف آمریکایی ضد داعش را محکوم کرد

سوریه کمک ۱۰۰ میلیون دلاری مقامات عربستانی به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع مسؤول در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: ارائه کمک مالی ۱۰۰ میلیون دلاری مسؤولان توطئه‌گر عربستانی به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت رهبری واشنگتن خارج از قوانین بین‌المللی و نقض آشکار  قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص بحران سوریه است.

این منبع همچنین تاکید کرد: این اقدام عربستان نشانگر تسلیم شدن کامل مقامات سعودی در برابر واشنگتن است و این امر در حالی صورت می‌گیرد که مردم نجد و حجاز اولویت بیشتری نسبت به این کمک مالی دارند و بسیاری از آن‌ها از فقر و اوضاع بد اقتصادی رنج می‌برند.

منبع مذکور در ادامه افزود: ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا هزاران کودک و زن سوری را کشته است و ده‌ها بار به ارتش سوریه برای ممانعت از جنگ علیه داعش در شرق سوریه و اماکن دیگر این کشور حمله و بسیاری از زیرساخت‌های سوریه را تخریب کرده است به همین دلیل این ائتلاف جنایتکار مستحق این حمایت از سوی هر کشوری در جهان نیست، زیرا که هدف اصلی‌اش ضربه زدن به منطقه ما و تجزیه آن و سیطره صهیونیست‌ها بر تمامی کشورهاست.

به گفته این منبع، حمایت رژیم آل سعود از ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و تروریسم و تمامی کسانی که در کشته شدن ملت سوریه و تخریب زیرساخت‌ها سهیم هستند از نظر اخلاقی امری غیرقابل قبول و خطرناک است که هدف آن بازداشتن ارتش سوریه از پیروزی‌های بیشتر علیه تروریسم در شمال این کشور و طولانی شدن زمان این بحران و نیز حمایت از نیروهایی است که تمامیت ارضی و یکپارچگی ملت سوریه را تهدید می کنند.

منبع مذکور اعلام کرد که سوریه ضمن محکوم کردن این سیاست‌های شنیع مسؤولان سعودی خواستار توقف این سیاست‌های خطرناک شده و از کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش می‌خواهد فورا از  این ائتلاف خارج شوند زیرا که این ائتلاف تنها به نفع تروریست‌ها و قاتلان است و خدمت و امنیت و صلح را در منطقه و جهان تهدید می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha