• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 97061105317
  • خبرنگار : 71569

نتایج تحقیقات برگزیده جشنواره رویان مشخص کرد

اثر هیالورونان اسپرم در مراحل ابتدایی تکوین جنین

اثر هیالورونان اسپرم در مراحل ابتدایی تکوین جنین

تحقیقات پروفسور علی فولادی بر روی "نقش هیالورونان اسپرم و وزن مولکولی آن در ایجاد بلاستوسیت گوسفند، زنده‌مانی آن پس از انجماد و میزان بارداری و تولد زنده پس از انتقال جنین به رحم" نشان داد قطعه هیالورونانی با وزن مولکولی بسیار کم اسپرم از مراحل ابتدایی تکوین جنین حمایت می‌کند.

این دانشمند از کشور انگلستان که موفق به دریافت جایزه بهترین پروژه در گروه بیوتکنولوژی جانوری "نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقیاتی رویان" شده است، در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره این پروژه تحقیقاتی‌ توضیح داد: موضوع تحقیقی که من در ۱۰ سال گذشته روی آن تمرکز کردم، درباره روش‌هایی است که کیفیت جنین‌ها را بهبود می‌بخشد.

وی ادامه داد: با استفاده از درمان‌هایی که در مراحل آزمایشگاهی روی جنین‌ها صورت می‌گیرد، جنین‌ها پس از انتقال به دریافت‌کنندگان از نظر ایجاد موفقیت آمیز حاملگی هم در انسان و هم در دام‌ها نتیجه بهتری خواهد داشت.

این دانشمند درباره جزئیات این پروژه افزود: تحقیقات ما درباره اثر ماده "هیالورونیک اسید" بر روی مراحل ابتدایی تکوین جنین صورت گرفته و ما از این ماده خاص در سایزهای مخصوصی استفاده کردیم تا متوجه شویم چطور کار می‌کند و چه اثرات مفیدی دارد.

فولادی درباره اینکه این پروژه در چه فازی قرار دارد، توضیح داد: شرکت‌هایی که در زمینه تولید محیط کشت آزمایشگاهی برای جنین فعال هستند، درحال مطالعه روی این پروژه هستند و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسند.

وی درباره سطح علمی جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان که نوزدهمین دوره آن ششم تا نهم شهرویور ماه سال جاری برگزار شد، یادآور شد: کنگر رویان بسیار خوب و علمی است و چون در دوبخش تولید مثل و ژنتیک و سلول‌های بنیادی فعالیت می‌کند بسیار شناخته شده است. من همکاران بسیار زیادی را می‌شناسم از کشور های اروپایی و امریکا در این کنفرانس شرکت کرده‌اند و از آن راضی بوده‌اند و امیدوارم با این دیدارهایی که انجام شده همکاری‌های علمی برقرار شده باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha