• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97061808828
  • خبرنگار : 71592

ادامه سرکوب مخالفان نامزدی مجدد بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر

ادامه سرکوب مخالفان نامزدی مجدد بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر

به دنبال موج اعتراضات به کاندیداتوری مجدد بوتفلیفه برای پنجمین دوره متوالی در انتخابات ریاست جمهوری، مقامات الجزایر اجازه تجمع به فعالان سیاسی در این خصوص را نداده و نیروهای امنیتی تعدادی از مخالفان را بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس الجزایر تعدادی از رهبران سیاسی فراکسیون اپوزیسیون"شهروندی" را بازداشت کرد. برخی از رهبران احزاب سیاسی و فعالان حقوق بشری از جمله احمد بن بیتور، نخست وزیر اسبق و مخالف دولت عضو این فراکسیون هستند.

فراکسیون "شهروندی" در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای امنیتی زبیده عسول، قاضی سابق و رئیس حزب "اتحاد به خاطر ترقی و پیشرفت"، علی بن نواری، رئیس حزب "ندای وطن"، صالح دبوز،‌ رئیس انجمن حقوق بشر را به پاسگاه بردند و پیش از اینکه به آنها اعلام کنند برگزاری هرگونه تجمعی به دلیل نداشتن مجوز ممنوع است، آنها را در بازداشت نگه داشتند.

دبوز گفت: نیروهای امنیتی ما را به پاسگاه برده و اجازه برگزاری تجمعی آن هم در چارچوپ قانون اساسی و بیان مواضع و آرا سیاسی ندادند.

حزب اپوزیسیون "نسل نو" هم با انتشار بیانیه‌ای این بازداشت‌ها را به باد انتقاد گرفته و آن را اقدامی سرکوبگرانه خواند و اعلام کرد، نظام می‌خواهد سیاست بستن دهان‌ها را ادامه دهد.

فراکسیون اپوزیسیون "شهروندی" برای ابراز مخالفت با نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه برای پنجمین دور متوالی در انتخابات ریاست جمهوری سلسله اقدامات میدانی انجام داده که قرار است بهار ۲۰۱۹ برگزار شود.

در حالی که ۲۶ حزب سیاسی و گروه‌های مدنی خواستار نامزدی وی در انتخابات آتی هستند، گروه‌های سیاسی و مدنی به دلیل وضعیت بد سلامتی او و مشکلات سیاسی و اقتصادی فراوان کشور، با نامزدی دوباره او مخالف هستند.

بوتفلیقه ۸۱ ساله در سال ۲۰۱۳ میلادی دچار سکته مغزی شد و از آن زمان در خارج از الجزایر به ویژه در سوئیس و فرانسه تحت درمان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha