• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97062512335
  • خبرنگار : 71234

جمالی: رییس‌جمهور از فرصت نشست سازمان ملل برای بیان مواضع ایران استفاده کند

جمالی: رییس‌جمهور از فرصت نشست سازمان ملل برای بیان مواضع ایران استفاده کند

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: از آنجا که نشست اخیر سازمان ملل اولین جلسه بعد از خروج ترامپ از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه است، رییس جمهور باید از فرصت برگزاری این نشست برای بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سازمان ملل محل مورد توجه همه جهانیان و کشورهای دنیاست. اکنون ما تحت وحشیانه‌ترین فشارهای آمریکا و بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌ها هستیم که حتی غذا، پوشک، دارو و مواد اولیه هم در امان نمانده است. آمریکا خیلی از مواردی که با جان انسان‌ها سر و کار دارد را تحریم کرده است.

وی افزود: از طرف دیگر نشست سازمان ملل در وضعیت فعلی منطقه و مردم مسلمان، بحرین، یمن و فلسطین برگزار می‌شود. اکنون معامله قرن مطرح است. می‌خواهند حقوق مردم مظلوم فلسطین را پایمال کرده و حق بازگشت آوارگان فلسطینی را به فراموشی بسپارند. این نشست همچنین بعد از جابه‌جایی سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس برگزار می‌شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: ترامپ رییس جمهوری است که تصمیماتش دنیا را دچار تلاطم کرده است که نمونه آن خروج از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه، جابه‌جایی سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس و معامله قرن در شرایط حساس است. لذا حضور رییس جمهور در نشست سازمان ملل برای بیان این موارد و دفاع از مواضع جمهوری اسلامی ایران ضروری است.

جمالی با بیان اینکه رییس جمهور باید طرح‌های صهیونیستی ترامپ را افشا کند گفت: دنیا باید بداند که ایران با چه موجود عجیبی روبرو است. البته رییس جمهور باید تمرکزش را بر روی خروج آمریکا در برجام، ا عمال تحریم‌های ظالمانه و فشار بر جامعه بین‌الملل قرار دهد. در کنار تحریم‌های یکجانبه‌گرایانه علیه ایران دنیا از تصمیمات ترامپ در امان نیست و هیچ کشوری را نمی‌توان پیدا کرد که ترامپ با آن سازگاری داشته باشد مگر اسرائیل و کشورهای همراه آمریکا.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۵ ۰۹:۲۶

نیست بقیه مواضع ایران را نمیدانند باید حتما بریم در سازمان ملل مطرح کنیم. الان مشکل در عدم فهم دیگران از مواضع ایران نیست مشکل در رد مواضع ایران هست.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۵۱

با درود؛ احتراما شما قانون درستی بیرون بدهید و بگذارید اقتصاد تصحیح شود نه در قوای دیگر دخالت کنید به قول شهید مطهری آگر هر کس بعد از رای گیری کار خودش را می گرد دنیا گلستان می شود ( نقل به مضمون ) پس آقای ظریف کارو شرح وظایفش معلوم است دخالت نکنید بدرود