• جمعه / ۱۳ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97071307321
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۲ و ۱۳ مهر بخوانید؛

اهداف ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصاد/تاکیدات رهبری در ورزشگاه آزادی/تلاش برای تامین ارز دارو

اهداف ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصاد/تاکیدات رهبری در ورزشگاه آزادی/تلاش برای تامین ارز دارو

تاکید رهبری بر «عظمت ایران، اقتدار جمهوری اسلامی و شکست ناپذیری ملت ایران»، هدف ستاد تبلیغات اقتصادی کشور مدیریت مناسب عرصه خبر و اطلاع رسانی اقتصادی، اهتمام دولت برای تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی، برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، تلاش بی نتیجه رژیم صهیونیستی برای همراه کردن آلمان علیه تحریم‌های ضد ایرانی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز پنج شنبه و جمعه، دوازدهم و سیزدهم مهر ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، سردار رمضان شریف در تجمع عظیم ۴۰ هزارنفری بسیجیان آذربایجان غربی گفت: جنگ تحریمی، اقتصادی دشمن را تبدیل به فرصتی برای پیشرفت کشور و قدرت اقتصادی پایدار خواهیم کرد.

همچنین جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در رزمایش بزرگ عاشوراییان استان یزد با اشاره به ضرورت خنثی کردن توطئه دشمنان نظام اسلامی ایران، گفت: بسیج در خنثی کردن توطئه دشمنان نقش اصلی ایفا می‌کند و خط  مقدم است.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی با تأکید بر اینکه جوانان، راه حل مشکلات کشور هستند، به ارائه تحلیلی از شرایط حساس کنونی پرداختند ایشان درادامه  «عظمت ایران، اقتدار جمهوری اسلامی و شکست ناپذیری ملت ایران» را سه واقعیت انکارناپذیر برشمردند و افزودند: اینها رجزخوانی نیست، واقعیاتی است که دشمنان آرزو می کنند ملت ایران آنها را نداند یا مورد غفلت قرار دهد تا درباره اوضاع کشور و توانایی های خود، دچار گمان غلط شود.

این بیانات مقام معظم رهبری همچنین بازتاب گسترده و وسیعی در رسانه‌های جهان داشت.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه های این هفته نماز عبادی- سیاسی جمعه با اشاره به اینکه موشک های عزت‌بخش ما سران داعش را در عمق سوریه و بیخ گوش آمریکایی‌ها به درک فرستادند، گفت: حمله موشکی سپاه پیام قدرت بود و این پیام بود که اگر امنیت می‌خواهید باید در کنار ایران و در سایه ایران باشید و حواستان جمع باشد که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب دوران بزن در رو تمام شده است یکی بزنید ده تا می‌خورید.

وزیر کشور در نشست مشترک با اساتید علوم سیاسی دانشگاهی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالان سیاسی و حزبی گفت: اعتدال به معنای بی طرفی نیست بلکه اعتدال به معنای روش و شیوه و انتخاب افرادی است که با گرایش های مختلف سیاسی و تخصص‌های متفاوت بتوانند حد وسط امور را پیش ببرند لذا ما از افراط‌گری و انفعال پرهیز داریم.

رحمانی فضلی همچنین در حاشیه اولین ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: هدف از تشکیل ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصاد کشور ایجاد آرامش، اطمینان‌بخشی و هماهنگی در اطلاع رسانی در مورد تصمیمات اقتصادی کشور با مدیریت مناسب عرصه خبر است.

همتی از اهتمام دولت برای تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی  خبر داد. این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که راه‌های تامین ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی پیدا شده است، گفت: سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ها بر این است که در آینده ای نزدیک مشکل کمبود دارو حل شود.

همچنین یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با استقبال از انتخاب برهم صالح، رییس‌جمهور جدید عراق گفت که امیدواریم با انتخاب رییس مجلس و رییس‌جمهور جدید عراق، روابط بین ایران و عراق نسبت به گذشته بهتر و امیدبخش‌تر شود.

اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی

دومین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادبود شهادت محمد الدره، نوجوان فلسطینیی با حضور شخصیت های سیاسی ــ فرهنگی برگزار شد.

معاون امور بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی: مساله فلسطین فراتر از مساله مبارزه ملی و مذهبی است

نماینده جنبس حماس در تهران: جبهه مقاومت باید برنامه کامل و استراتژیک داشته باشد

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران: اگر حمایت آمریکا نبود رژیم صهیونیستی نمی‌توانست جای پایی در فلسطین محکم کند

یک کارشناس مسائل فلسطین: آمریکا در دوره ترامپ از زاویه دید رژیم صهیونیستی به منطقه نگاه می‌کند

***

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی با شبکه الجزیره انگلیسی، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دولت سوریه از سوی برخی گروه‌ها متهم به جنایات جنگی شده، گفت: ایران در هیچ فعالیتی در هیچ منطقه مسکونی مشارکت نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت. ایران هرگونه حمله به غیرنظامیان را از سوی هر کسی که باشد، محکوم می‌کند.

محمد جواد ظریف همچنین در توییتر خود با اشاره به تحقیر سعودی‌ها توسط ترامپ نوشت: جایزه برون سپاری امنیت به بیگانگان توسط سعودی‌ها، تحقیر آنها توسط رییس جمهور آمریکاست.

رئیس جمهور رژیم صهیونیستی از صدراعظم آلمان خواست تا به تحریم‌های آمریکا علیه ایران بپیوندد.

این درحالیست که آنگلا مرکل با بیان اینکه اسرائیل و آلمان در این مساله که باید هر طور شده از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای جلوگیری کرد اتفاق نظر دارند، تاکید کرد: با اسراییل درباره برجام اختلاف نظر داریم.

همچنین وزیر امورخارجه آلمان پس از دیدار با همتای آمریکایی خود تصریح کرد که دو کشور اهداف مشترکی درخصوص ایران و سوریه دارند اما آلمان با آمریکا در زمینه برجام اختلاف نظر دارد.

حشمت الله فلاحت، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در واکنش به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی  علیه ایران، گفت که رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ روانی علیه ایران است که نمونه اخیر آن را در سازمان ملل دیدیم . معتقدم اید منتظر یکسری جنگ روانی دیگر علیه ایران باشیم.

وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با ولیعهد عربستان درباره مسائل منطقه‌ای شامل یمن و به علاوه سیاست‌های منطقه‌ای ایران گفت‌وگو کرد. همچنین مایک پمپئو ضمن دیدار با همتای بحرینی خود درباره نفوذ ایران در منطقه و لزوم مقابله با آن گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا نیز در دفاع از توافق هسته‌ای با ایران، تاکید کرد: سیاست ما در برجام بر مبنای اعتماد نبوده ،‌ بلکه بر اساس راستی آزمایی بوده است.

وندی شرمن، معاون وزیر امورخارجه پیشین آمریکا هم گفت که تصمیم دولت کشورش برای خروج از پیمان مودت با ایران اتفاق عجیبی نیست چراکهترامپ تعهدات بین‌المللی را دوست ندارد.

هم‌زمان با نزدیک شدن زمان دومین مرحله از تحریم‌های آمریکا علیه ایران و اظهارات شدیداللحن برخی مقامات دولت ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که به دنبال جنگ با ایران نیستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha