• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97071910913
  • خبرنگار : 71496

دمشق آزادی فوری اسیر سوری در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی را خواستار شد

دمشق آزادی فوری اسیر سوری در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی را خواستار شد

وزارت خارجه سوریه حکم دادگاه رژیم‌ صهیونیستی در حق صدقی المقت، اسیر سوریه‌ای را باطل خوانده و تاکید کرد، این حکم یک رسوایی برای رژیم‌ صهیونیستی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این وزارتخانه در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه حکم مسؤولان رژیم صهیونیستی علیه المقت باطل است و این حکم پس از رسوایی حمایت مالی اسرائیل از گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه صادر شده، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط المقت شد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که درباره حکم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی دو پیام جداگانه برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت ارسال کرده است.

در این بیانیه تاکید شد، المقت که بیش از ۲۷ سال را بدون هیچ دلیل قانونی یا اخلاقی در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذارنده بود، دوباره در سال ۲۰۱۵ توسط نیروهای رژیم صهیونیستی بازداشت شد و این بار به ۱۱ سال حبس محکوم شد.

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است، حکم جدید دادگاه عالی رژیم‌ صهیونیستی دست داشتن مسؤولان این رژیم در حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و خدمات درمانی از گروه‌های تروریستی در سوریه به ویژه جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی مرتبط را آشکار کرد.

وزارت خارجه سوریه به شدت این حکم حبس جدید را محکوم کرده و آن را غیرقانونی و باطل دانست و تاکید کرد: این حکم از سوی رژیم اشغالگری علیه یک شهروند سوری صادر شده است که در بخشی از خاک کشورش تحت اشغال بیگانگان زندگی می‌کند.

این وزارتخانه بار دیگر از دبیرکل سازمان ملل، رئیس شورای امنیت و کمیسیونر عالی حقوق بشر و نیز نهادهای بین‌المللی مربوطه خواست مسؤولان اسرائیل را برای آزادی فوری  و بدون هیچ قید و شرط این اسیر سوری و نیز عمل به بندهای کنوانسیون چهارم ژنو و قوانین بین‌المللی حقوق بشر  در اراضی اشغال شده توسط اسرائیل از جمله منطقه جولان اشغالی تحت فشار بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha