• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97071910961
  • خبرنگار : 71477

پوتین: بعد از نابودی تروریسم در سوریه باید برای بازسازی آن تلاشی مشترک را آغاز کنیم

پوتین: بعد از نابودی تروریسم در سوریه باید برای بازسازی آن تلاشی مشترک را آغاز کنیم

رئیس‌جمهوری روسیه در مراسم معارفه و تحویل استوارنامه ۲۲ سفیر خارجی جدید در روسیه، کشورش را دوستدار صلح خواند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امروز (پنج‌شنبه) در جریان دیدار با سفیران جدید ۲۲ کشور تاکید کرد: روسیه کشور دوستدار صلح است و در راستای سیاست خارجه مسؤولانه عمل می‌کند.

پوتین اظهار داشت:‌ روسیه ضربه نابودکننده‌ای به تروریسم بین‌المللی وارد کرد و در جهت تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه تلاش می‌کند.

وی افزود: زمان احیای اقتصاد و زیرساخت‌ها بعد از نابودی در سوریه جنگ زده فرا رسیده و باید آوارگان سوری به منازل‌شان بازگردند تا بار فشار مهاجرت بر بسیاری از کشورهای اروپایی کاهش یابد.

رئیس‌جمهوری روسیه ادامه داد: امیدواریم حمایت از سوری‌ها در حل این مشکلات مهم مشترک جامعه جهانی نقش بسزایی داشته باشد و روند انسانی، بخشی مهم از همکاری کشورهای مربوطه است.

پوتین به مشارکت روسیه در حل بحران سوریه اشاره کرد و گفت: نقش ما در وارد کردن حملات نابودکننده به تروریسم بین‌المللی و حفظ موجودیت دولت سوریه تعیین کننده بود.

وی خاطرنشان کرد: خروجی‌های کنفرانس ملی سوری در سوچی و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت اصلی در فعال سازی مذاکرات صلح است و ما با شرکایمان تلاش‌مان را در چارچوب آستانه برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه به کار می‌گیریم.

پوتین تصریح کرد: روسیه به سیاست دوستدار صلح پایبند است و این سیاست خارجه ماست و به عنوان عضو دائم شورای امنیت از اصول اساسی این سازمان که حاکمیت کشورها، برابری و عدم مداخله در امور کشورهای دیگر است، حمایت می‌کنیم. وی مخالفت قاطع کشورش با دیکته‌های خارجی و زوری برای دور زدن قوانین بین‌المللی را ابراز داشت.

وی اظهار کرد: دیپلماسی در حال حاضر بیش از گذشته برای حل مشکلات در روابط بین‌الملل و پاسخگویی به تهدیدات و چالش‌های جدیدی کارساز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha