• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97072514058
  • خبرنگار : 71496

نمایندگان پارلمان اردن نمی‌خواهند اراضی‌شان دوباره به تل‌آویو اجاره داده شوند

نمایندگان پارلمان اردن نمی‌خواهند اراضی‌شان دوباره به تل‌آویو اجاره داده شوند

فراکسیون اصلاح در پارلمان اردن نسبت به خطرات اتلاف وقت در اتخاذ موضع‌گیری روشن درباره مناطق الباقوره و الغمر به دولت این کشور هشدار داد و خواستار بازپس‌گیری آنها از رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، این فراکسیون در بیانیه‌ای به دولت عمر الرزاز، نخست وزیر اردن نسبت به خطرات طولانی شدن اتخاذ موضع‌گیری روشن درباره مناطق الباقوره و الغمر هشدار داد و از امان خواست این مناطق را پس گرفته و درخواست رژیم صهیونیستی برای اجاره دوباره آنها را رد کند.

این فراکسیون مخالفت خود را با سیاست دولت اردن در برخورد با خواسته گروه‌های مردمی، حزبی و سندیکاها و نهادهای جامعه مدنی و نیز تلاش‌های نمایندگان پارلمان این کشور در خصوص الباقوره و الغمر اعلام کرد.

فراکسیون اصلاح تاکید کرد: موضع‌گیری امان مبهم و نامشخص بوده و نشان‌دهنده ضعف آشکار این دولت در تصمیم‌گیری است. پاسخ‌های امان به سوالات نمایندگان پارلمان در این خصوص نامشخص بوده و به‌طور کامل به انتظارات آنها پاسخ نمی‌دهد.

این فراکسیون پارلمانی اردن افزود: امان از پاسخ دادن به برخی سوالات نمایندگان امتناع می‌ورزد و به یادداشت‌های متعدد نمایندگان پارلمان در این خصوص پاسخ نداده است، این امر نشان می‌دهد که این دولت با موضوع الباقوره و الغمر آنگونه که مسؤولیت ملی‌اش و قوانین و ساختارها حکم می‌کنند، تعامل ندارد.

فراکسیون مذکور تاکید کرد: تنها گزینه مردمی و ملی قابل قبول این است که اردن بار دیگر حاکمیت خود بر این اراضی را بدون مستثنی کردن هیچ یک از مناطق آنها اعمال کند. همچنین این فراکسیون به دولت امان نسبت به هرگونه تصمیمی که به وضعیت به وجود آمده براساس قرارداد وادی عربه در دو منطقه الباقوره و الغمر پایان ندهد، هشدار داد.

در ادامه این بیانیه با تاکید بر اینکه تنها کمتر از ۱۰ روز برای تصمیم‌گیری درباره این دو منطقه باقی مانده تصمیم دولت در این خصوص برای تعیین تکلیف این دو منطقه نیاز به اقدام فوری دارد، از امان خواسته شد به مسؤولان رژیم صهیونیستی اطلاع دهند که تمایلی به تمدید توافق‌نامه خود درباره این دو منطقه ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha