• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97072514093
  • خبرنگار : 71592

ارتش روسیه به بازسازی درعا سوریه کمک می‌کند/بررسی ایجاد گذرگاه‌های انسانی در حومه حماة و ادلب

ارتش روسیه به بازسازی درعا سوریه کمک می‌کند/بررسی ایجاد گذرگاه‌های انسانی در حومه حماة و ادلب

سخنگوی نیروهای مسلح روسیه در سوریه اعلام کرد، به دولت سوریه در بازسازی استان درعا کمک می‌کند که اخیرا از کنترل گروه‌های مسلح آزاد شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر اوستینوف، سخنگوی نیروهای مسلح روسیه در سوریه گفت، نظامیان روس به سوری‌ها در بازسازی استان درعا کمک می‌کنند.

وی افزود، مشکلات بسیاری در سوریه در زمینه پزشکی، امدادرسانی غذایی و کمبود آب و برق و غیر آنها وجود دارند و تفاهم متقابلی با مقامات سوریه برقرار است زیرا مردم خواستار صلح هستند.

اوستینوف ادامه داد، فرآیند بازسازی منازل و اماکن تجاری در حال انجام است. نظامیان روس در حال حاضر پس از پایان درگیری‌ها به مین‌روبی پرداخته و کمک‌های لازم را به سوری‌ها ارائه می‌دهند.

همچنین یک منبع نظامی عالی‌رتبه در سوریه اظهار داشت: طرف روس در حال رایزنی با طرف سوری برای بررسی امکان بازگشایی گذرگاه‌های انسانی در حومه شمالی حماة در هم‌جواری حومه جنوبی ادلب است و این بازگشایی گذرگاه‌های انسانی ظرف چند روز آینده اتخاذ خواهد شد.

از سوی دیگر، ریدور خلیل، از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک احتمال داد، عملیات نظامی برای بیرون راندن داعش از شهر هجین در دیرالزور شرقی بیشتر از زمان مورد انتظار به طول بینجامد.

وی گفت، داعش خیلی از شرایط آب و هوایی از جمله توفان‌های شنی استفاده می‌کند و این مساله به آنها در فرار از دید هواپیماهای شناسایی و دیگر ابزار مراقبتی کمک می‌کند.

ریدور افزود، داعش سنگرهایی حفر، موانعی ایجاد و مواد منفجره کار گذاشته و همین امر مانع از پیشرفت نیروهای سوریه دموکراتیک شده است.

وی ادامه داد، اکثر اعضای داعش خارجی هستند و حدود ۳۰۰۰ تروریست در هجین آخرین پایگاه داعش در سوریه مخفی شده‌اند.

نیروهای سوریه دموکراتیک برای دومین ماه متوالی به عملیات خود برای بیرون راندن کامل داعش ادامه می‌دهند و پیشرفت آنها در این زمینه به دلیل مخفی شدن اعضای این گروه تروریستی میان مردم کند است.

در کرانه شرقی رود فرات داعش به حملات شدید خود به مواضع نیروهای کرد سوریه در شرق دیر الزور ادامه داده و در دور دوم حملات شدید خود در کمتر از یک هفته از شرایط بد آب‌وهوایی استفاده کرده است اما در واکنش ائتلاف ضد داعش با حملاتی خودروی حامل اعضای داعش را هدف گرفت که منجر به کشته شدن سه تن از آنها شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha