• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97073016683
  • خبرنگار : 71610

تصویب لایحه صهیونیستی که مانع حمایت از تولیدات فرهنگی "غیرطرفدار" می‌شود

تصویب لایحه صهیونیستی که مانع حمایت از تولیدات فرهنگی "غیرطرفدار" می‌شود

وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت پیش‌نویس قانون بحث‌برانگیزی را تصویب کرده که مانع حمایت از تولیدات و فعالیت‌های فرهنگی می‌شود که حامی رژیم اشغالگر نباشند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، میری رگیو، وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی در سخنانی اظهار کرد: کمیته وزارتی قانون‌گذاری اسرائیل پیش‌نویس قانونی را تصویب کرده که در صورت تصویب در کنست (پارلمان اسرائیل) مانع حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌شود که به جانبداری از "دولت اسرائیل" نپردازند.

این پیش‌نویس قانون ارائه شده توسط رگیو این اختیار را به وزارت فرهنگ و ورزش این رژیم می‌دهد تا هر مؤسسه‌ای که آثار فرهنگی و هنری تولید کند که حق و حقوق اسرائیل را انکار کند، به پرچم آن بی‌احترامی کند و یا روز استقلال این رژیم را روز عزا و یا تحریک نژادپرستی و تروریسم قلمداد کند، از حمایت دولتی اسرائیل محروم کند.

در همین راستا، رگیو در صفحه توئیتر خود نوشت: من از تصویب این قانون در کمیته وزارتی قانون‌گذاری بسیار خرسندم و ان شاء الله در ماه جاری میلادی در کنست نیز ارائه خواهد شد. "بله به آزادی فرهنگ نه تحریک"!

میری رگیو پیشتر در واکنش به فیلم "فاکس تروت" ساخته "ساموئل مائوز"، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و طراح تولید اهل اسرائیل که پیشتر در جشنواره فیلم ونیز موفق به دریافت جایزه "شیر نقره‌ای" شد، گفته بود: این فیلم چهره اسرائیل را مخدوش می‌کند و نظامیان اسرائیلی را به صورت عاملان کشتار نشان می‌دهد و اسرائیل نمی‌تواند فیلم‌هایی که وجهه ما را در سراسر جهان خدشه دار می‌کند، تحمل کند.

بر این اساس، وزیر ورزش و فرهنگ رژیم صهیونیستی از وزارت امور خارجه این رژیم خواست که بودجه جشنواره‌هایی را که فیلم‌های مغایر با سیاست‌های تل‌آویو را به نمایش می‌گذارند، قطع کند.

این فیلم که پدیده‌هایی چون جنگ و مرگ را به چالش می‌کشد، در رده فیلم‌های ضد جنگ و ضد خشونت قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha