• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۳۹۷ / ۰۰:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 97080100001
  • خبرنگار : 71290

رئیس انجمن دوستی ایران ـ ویتنام: مواضع مشابه سیاسی روابط دو کشور را تقویت می‌کند

رئیس انجمن دوستی ایران ـ ویتنام: مواضع مشابه سیاسی روابط دو کشور را تقویت می‌کند

رئیس انجمن دوستی ایران ـ ویتنام اظهار کرد: دو کشور دارای وجوه اشتراک و مواضع مشابه سیاسی هستند که این مساله گسترش روابط بین دو کشور را تقویت می‌کند.

به گزارش ایسنا، سیدکمال‌الدین سجادی طی سخنانی در مراسم چهل‌وپنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و ویتنام گفت: مبارزات ملت ویتنام در طول تاریخ برای حفظ استقلال و هویت خویش برای ما ایرانیان قابل احترام است. مردم ویتنام پس از پیروزی در جنگ با کار و ابتکار و سختکوشی و همچنین با انجام اصلاحات اقتصادی توانستند موفقیت‌هایی را در زمینه اقتصادی به دست آورند و با رسیدن به رشد ۹ درصدی گام بلندی را در پیشرفت کشورشان بردارند.

وی افزود: اکنون که ۴۵ سال از روابط دیپلماتیک ایران و ویتنام می‌گذرد، باید به این نکته توجه داشت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ویتنام از اولین دولت‌هایی بود که جمهوری اسلامی را به رسمیت شناخت و با اعزام هیاتی به ایران حمایت خود از دولت و ملت ایران را اعلام کرد.

رئیس انجمن دوستی ایران ـ ویتنام همچنین اظهار کرد: روابط ایران و ویتنام قبل از انقلاب اسلامی تنها در بخش ویتنام جنوبی آن‌هم با یک نمایندگی کوچک اداره می‌شد اما پس از پیروزی انقلاب به بالاترین سطح خود رسیده است و دو کشور دارای وجوه اشتراک و مواضع مشابه سیاسی هستند که گسترش روابط بین دو کشور را تقویت می‌کند.

سجادی خاطرنشان کرد: ایران و ویتنام هر دو به لحاظ سابقه انقلاب و هویت خود، به عنوان الگوهای مقاومت دارای تجربه و درک مشابهی هستند و می‌توانند در بسیاری از زمینه‌ها به یکدیگر کمک کنند؛ از جمله در زمینه تولیدات مواد غذایی می‌توانند نیاز یکدیگر را برطرف کنند. زیرا ظرفیت‌های دو کشور به‌گونه‌ای است که سطح روابط تجاری می‌تواند به دو میلیارد دلار هم افزایش یابد.

وی ضمن ابراز امیدواری به گسترش روابط دوستانه دو کشور، به اهم فعالیت‌های انجام شده توسط انجمن دوستی ایران ـ ویتنام اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش‌های اقتصادی، امضای یادداشت تفاهم بین انجمن دوستی دو کشور، برگزاری مراسم سی‌وپنجمین و چهلمین سال ایجاد روابط دو کشور با همکاری وزارت خارجه و سفارت ویتنام، پذیرش اساتید شرق‌شناسی و ادبیات دانشگاه هانوی برای فرصت مطالعاتی به ایران و غیره از جمله فعالیت‌های انجام‌شده توسط انجمن دوستی ایران و ویتنام بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha