• شنبه / ۵ آبان ۱۳۹۷ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 97080502527
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

اولویت‌های پژوهش در آموزش علوم پزشکی کلان مناطق آمایشی تعیین شد

اولویت‌های پژوهش در آموزش علوم پزشکی کلان مناطق آمایشی تعیین شد

در نشست مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی اولویت‌های پژوهش در آموزش علوم پزشکی کلان مناطق آمایشی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید عسگری قائم مقام مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش ‌پزشکی (نصر) در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان ۱۰ کلان منطقه‌ آمایشی، مدیران حوزه‌ آموزش وزارت بهداشت و تعدادی از مسئولین مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی در این مرکز برگزار شد، ضمن تاکید بر سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ که بر طبق آن ایران باید رتبه‌ اول علمی منطقه را به لحاظ کمی و کیفی کسب کند، گفت: در بحث بررسی اوضاع علمی در جهان، شاخص‌های کمی و کیفی مورد چالش قرار می‌گیرند و خوشبختانه کشورمان ایران به لحاظ شاخص‌های کمی از سال ۲۰۱۱ میلادی، رتبه‌ اول منطقه را کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ایران در سطح جهانی رتبه‌ ۱۶ را در تولید کمی هم دارا ست و این در حالی است که ترکیه رتبه‌ ۱۹ و سعودی‌ها رتبه‌ ۳۲ را دارند.

عسگری در ادامه از عملکرد موفق رشته‌های داروسازی و دندان‌پزشکی در سطح منطقه و جهان خبر داد و گفت: خوشبختانه در این ۲ رشته در منطقه رتبه‌ اول و در سطح جهانی رتبه‌ ۱۱ را کسب کرده‌ایم که باعث مباهات است و ابراز امیدواری کرد همانگونه که در ۴-۳ سال اخیر توانستیم رتبه‌ ایران را در شاخص‌ جهانی نوآوری ۵۵ مرتبه ارتقاء بدهیم؛ با همکاری و همفکری کلان مناطق آمایشی، این روند روبه پیشرفت ادامه پیدا کند.

در ادامه دکتر شهرام یزدانی، معاون پژوهشی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی (نصر) از حمایت این مرکز از پژوهش و نوآوری در آموزش پزشکی خبر داد.

دکتر یزدانی ضمن تشریح فرایند انتخاب طرح‌های ارسالی از سوی کلان مناطق، یادآور شد: از ۴۱۳ طرح ارسال شده از سوی دانشگاه‌های کلان مناطق آمایشی، ۲۶۲ طرح پس از غربالگری (به علت اینکه برخی طرح‌ها در راستای آموزش پزشکی و پژوهش‌های آموزشی نبودند) انتخاب شدند که پس از جمع‌بندی امتیازاتی که حاضرین این جلسه به هریک از ۲۶۲ طرح مذکور اختصاص خواهند داد؛ هفته‌ آینده عناوین طرح‌های پذیرفته شده اعلام می‌شود و بودجه‌ در نظر گرفته شده پس از داوری علمی و هزینه‌ای طرح‌ها به آنها اختصاص خواهد یافت.

در ادامه‌ این جلسه نمایندگان ۱۰ کلان منطقه‌ آمایشی به تشریح و دفاع از طرح‌های خود پرداختند.

سپس دکتر امامی رضوی قائم‌مقام رئیس ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت و دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی ضمن اشاره به کشوری بودن طرح ماموریت‌های کلان‌مناطق، به حاضرین در جلسه تاکید کرد: در امتیازدهی به طرح‌های ارائه شده حتما طرح‌های برگزیده و خروجی آنها برای نیازهای کشور مفید باشد و نیازهای اجتماع را برطرف کند.

وی به نمایندگان کلان مناطق تاکید کرد: با توجه به ملی بودن ماموریت‌ها، از نظر دانشگاه‌های همه‌ شهرها در آن استفاده شود.

امامی رضوی افزود: دانشگاه‌ها باید در عمل به پروژه‌ها وارد شوند و پایش و ارزیابی انجام بدهند تا به نتیجه‌ مورد نظر دست یابند.

دکتر امیر احمد اخوان معاون توسعه مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی در تائید سخنان دکتر امامی‌رضوی، از دانشگاه‌های استان‌ها درخواست کرد با کلان‌مناطق در ارتباط باشند و آنچه رادر نظر دارند به وزارت‌خانه ارسال کنند؛ به این صورت که اول به کلان منطقه‌ مربوطه ارسال کرده و رونوشت آن به وزارتخانه تحویل داده شود تا یک تعامل دوجانبه انجام گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha