• پنجشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۷ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97090100283
  • خبرنگار : 71477

ترکیه: تولید مشترک سامانه‌های دفاعی با روسیه پایان ۲۰۱۹ کلید می‌خورد

ترکیه: تولید مشترک سامانه‌های دفاعی با روسیه پایان ۲۰۱۹ کلید می‌خورد

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد: آنکارا انتظار دارد نخستین محموله از سیستم‌های دفاع هوایی اس ۴۰۰ ساخت روسیه تا پایان سال ۲۰۱۹ به ترکیه ارسال و تولید مشترک آن از همان زمان آغاز شود.

به گزارش ایسنا، ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در نشست روابط روسیه – ترکیه که در حال حاضر در آنکارا در جریان است، گفت: در رابطه با سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ حملات و انتقادات ناعادلانه بسیاری علیه ترکیه صورت گرفته است. ما مذاکرات بسیاری با متحدان غربی‌مان در رابطه با ارسال اس ۴۰۰ داشته‌ایم اما همه آنها بیهوده بوده‌اند و سپس ما تمایل خود را به دیگر کشورها ابراز و یک مناقصه برگزار کردیم. طرف روس بهترین پیشنهاد را مطرح کرد و نخستین محموله از اس ۴۰۰ تا پایان سال آتی میلادی به ترکیه ارسال و بلافاصله تولید مشترک آن آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کالین افزود: من این مساله را که ترکیه ممکن است سیستم‌های دفاع موشکی پاتریوت آمریکا را نیز خریداری کند رد نمی‌کنم.

وی در ادامه گفت: ما واقعا به این سیستم‌ها نیاز داریم و اگر پیشنهاد خوبی نه تنها در خصوص ارسال‌ها بلکه در خصوص تولید مشترک دریافت کنیم آن را قبول خواهیم کرد. ترکیه کشوری نیست که تنها به یک گزینه اکتفا کند و ارسال اس ۴۰۰ نیز از همین دیدگاه نشأت می‌گیرد. قرار نیست ما به کسی حمله کنیم و ما تنها این سامانه‌های دفاع هوایی را برای دفاع از خودمان در برابر حملات می‌خواهیم.

این ارسال‌ها براساس توافق‌نامه‌ای که آنکارا در دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی با مسکو امضاء کرد صورت خواهد گرفت که در آن ارسال سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ ساخت روسیه نیز قرار داشت.

سرگئی چمزوف، مدیرعامل شرکت دولتی روستک روسیه اعلام کرده که این قرارداد ارسال چهار سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار را در نظر دارد که ۵۵ درصد از مجموع ارزش قرارداد و وام‌هایی که روسیه به ترکیه داده است را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha