• چهارشنبه / ۷ آذر ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97090703016
  • خبرنگار : 71588

هیئت تحریرالشام شروط خود برای اجرای توافقنامه ادلب را به ترکیه ارائه کرد

هیئت تحریرالشام شروط خود برای اجرای توافقنامه ادلب را به ترکیه ارائه کرد

منابعی در مخالفان سوریه اعلام کردند که هیئت تحریرالشام (جبهه النصره سابق) شروطی را به آنکارا برای خروج از منطقه و اجرای توافقنامه ادلب در راستای حفظ منافع اصلی‌اش ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه"الوطن" سوریه به نقل از منابع مخالفان سوری نوشت که هیئت تحریرالشام نشستی را با مسؤولان نظامی و اطلاعاتی ترکیه درباره شروط عقب‌نشینی‌اش از مسیرهای بین‌المللی "ام ۴" و "ام ۵" بین حلب، حماة و لاذقیه طبق آنچه در سپتامبر گذشته در سوچی میان روسیه و ترکیه توافق شد، برگزار کرد.

این منابع همچنین اعلام کردند: شروط تحریرالشام این است که آنکارا از فشارهای خود علیه این سازمان برای منحل کردن خود دست برداشته و تشویق و ترغیب گروه‌های وابسته به ترکیه علیه هیئت تحریر الشام در مناطق تحت سیطره‌اش در ادلب را متوقف کند و در صورت تشکیل دولت مشترک با دولت موقت که از سوی مخالفان سوریه اداره می‌شود، به این تشکیلات سهمیه‌ای قابل توجه بدهد.

هیئت تحریر الشام همچنین شرط کرده ترکیه بدون دخالت روسیه این دو مسیر بین‌المللی مذکور را اداره کند و عناصر هیئت تحریرالشام به جای ۱۰ کیلومتر هفت کیلومتر از آن عقب‌نشینی کنند.

منابع اظهار کردند، هیئت تحریرالشام اخیرا تجهیزات و ادوات نظامی خود را به اطراف شهر معرة النعمان که تحت کنترل گروه‌های جبهه ملی آزادسازی، مورد حمایت ترکیه هستند، به منظور باج‌خواهی از ترکیه و گروه‌های متبوعش گسیل کرده است. 

در همین راستا، مخالفان تاکید کردند: مناطق اطراف مسیر دمشق - حلب شاهد آماده‌باش نظامی اعضای هیئت تحریرالشام در اطراف شهر "معمرة النعمان" و "دارة عزة" در حومه غربی حلب است.

سایت "عنب بلدی" به نقل از منبعی در شورشیان "ارتش آزاد سوریه" اعلام کرد که تحریرالشام به دنبال تکمیل سیطره خود بر مسیر بین‌المللی با توجیه نظارت بر شهر "معرة النعمان" است که منجر به واکنش گروه‌های "احرارالشام" و "نورالدین الزنکی" (مورد حمایت ترکیه) در این منطقه شده است.

پیش‌بینی می‌شود که مسیرهای "ام ۴" و "ام۵" اواخر سال جاری میلادی برای آغاز تجارت در این منطقه به موجب توافق سوچی باز شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha