• شنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97112713772
  • خبرنگار : 71592

روسیه و سوریه از ۱۹ فوریه دو گذرگاه انسانی برای آوارگان الرکبان باز می‌کنند

روسیه و سوریه از ۱۹ فوریه دو گذرگاه انسانی برای آوارگان الرکبان باز می‌کنند

وزارت دفاع روسیه از نیروهای آمریکایی و مزدوران تروریستش در منطقه التنف خواست، آوارگان موجود در اردوگاه الرکبان در مرزهای سوریه با اردن را آزاد کنند. مسکو و دمشق گشودن دو گذرگاه انسانی برای خروج شهروندان سوری از اردوگاه الرکبان را اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، روسیه و مسکو گشایش دو گذرگاه انسانی برای خروج شهروندان سوری از اردوگاه الرکبان در جنوب شرق این کشور را از ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) جاری اعلام کرده و از واشنگتن خواستند در قبال این تلاش انسانی حسن نیت از خود نشان دهد.

مراکز هماهنگی روسیه و سوریه در زمینه بازگرداندن آوارگان سوری تاکید کردند، ترویست‌های مورد حمایت آمریکا بر کمک‌هایی که در قالب کاروان انسانی از سوی سازمان ملل و هلال احمر سوریه به اردوگاه الرکبان منتقل می‌شد، تسلط یافتند.

این مراکز امروز شنبه در بیانیه مشترکی تاکید کردند، با توجه به تجربه منفی برای کاروان انسانی اول و نبود اطلاعات واقعی درباره کمک‌های انسانی به آوارگان در قالب کاروان دوم دلایلی موثق وجود دارند که نشان می‌دهند بخش اعظم کاروان انسانی تحت تصرف نیروهای مورد حمایت آمریکا قرار گرفته و به دست سوری‌های که موقتاً در اردوگاه هستند، نرسیده است.

کاروان هلال احمر سوریه و سازمان ملل شامل ۱۰۰ کامیون حامل کمک‌های انسانی دهم فوریه عازم این اردوگاه شد و سربازان روس بخش اول این کاروان که شامل ۶۰ خودرو بود، همراهی کردند.

این در حالی است که ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای تصریح کرد، طی نظرسنجی که نمایندگان هلال احمر انجام داده‌اند، آوارگان سوری موجود در اردوگاه الرکبان تاکید کردند، تروریست‌های تحت حمایت آمریکا آنها را به زور در الرکبان بازداشت کرده‌اند و در مورد امکان بازگشت به محل سکونت خود اطلاعاتی در دست ندارند.

وی از نیروهای اشغال‌گر آمریکا و تروریست‌های تحت حمایت این کشور در منطقه التنف خواست دست از بازداشت اجباری آوارگان در این اردوگاه حداقل زنان و کودکان بردارند که بیشترین ضرر را در اثر سرما، بیماری و کمبود غذا متحمل می‌شوند.

کوناشنکوف گفت، مرکز هماهنگی روسیه با همکاری دولت سوریه برای آوارگان موجود در الرکبان مراکز اقامتی موقت در دو منطقه جلب و جبل الغراب ایجاد کرده و وسایل حمل و نقل زمینی در اختیار همه آوارگان به منظور بازگشت امن به مناطق تحت کنترل دولت سوریه ارائه خواهد شد.

وی افزود، دولت سوریه و روسیه بارها برای تضمین جدایی آوارگان الرکبان از تروریست‌ها و ارائه کمک به آنها در مناطق تحت کنترل دولت سوریه اعلام آمادگی کرده‌اند.

همچنین این مسؤول روس از کاروان کمک‌هایی خبر داد که هلال احمر سوریه با کمک دولت این کشور ششم ماه میلادی اخیر به آوارگان الرکبان ارائه کرده و شامل منابع امدادرسانی، مواد غذایی و لوازم پزشکی از جمله واکسن حصبه، فلج اطفال و غیر آنها بود. در حال حاضر دولت سوریه تسهیلات لازم را برای رساندن کمک‌ها به نیازمندان و متضرران جنگ تروریستی در سوریه در همه مناطق آن ارائه می‌دهد.

در اردوگاه الرکبان هزاران آواره سوری به سر می‌برند که در اثر جنایت تروریست‌ها و بازداشت غیرقانونی آنها توسط نیروهای آمریکا در منطقه التنف وضعیت انسانی بدی دارند و گروه‌های تروریستی هم به پیروی از نیروهای آمریکا مانع از وصول کمک‌ها به این اردوگاه می‌شوند، تا جایی که گزارش‌های رسانه‌ای و بین‌المللی حاکی از آن است که ۱۵ کودک که اکثر آنها نوزاد بودند در اثر این شرایط بد جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha