• سه‌شنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97113016011
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۳۰ بهمن بخوانید؛

واکنش قاطع سپاهیان در برابر تروریستها/راه نجات زنجانی/مستندات جدید از اصالت نامه های امام و...

واکنش قاطع سپاهیان در برابر تروریستها/راه نجات زنجانی/مستندات جدید از اصالت نامه های امام و...

کشف ۸۵۶۰ تن سوخت قاچاق در استان سمنان، جزئیات عملیات دستگیری و انهدام خانه‌های تیمی عوامل حادثه تروریستی جاده خاش-زاهدان، عفو بیش از ۳۶۰۰۰ نفر از زندانیان سراسر کشور تا امروز، توضیحات دادستان تهران درباره وضعیت پرونده بانک زنجانی، شکایت «رئیس دولت اصلاحات» از «کریمی قدوسی» به هیات نظارت مجلس، اولین جلسه محاکمه فریدون و مرتبطین و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، سی ام بهمن ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، معاون اول رییس جمهوردرجلسه شورای عالی آب با اشاره به وقوع سیلاب در استان خوزستان در اثر بارش های اخیر، گفت: با توجه به گزارش های وزارت نیرو و سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع مجدد سیلاب لازم است پیش بینی های لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به استان خوزستان انجام شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز در مراسم تشریح و تحلیل دستاوردهای نیروی هوایی ارتش گفت: ما در کنار سایر نیروهای مسلح هرگونه تهدیدی را به شدیدترین نحو ممکن پاسخ خواهیم داد و دشمن را از هر حرکت نابخردانه پشیمان خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت به امنیت کشور خدشه ای وارد شود.

مراسم گرامیداشت شهدای جنایت تروریستی جاده خاش_ زاهدان صبح امروز با حضور سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و جمعی از فرماندهان و مقامات لشکری در ستاد نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

سردار سلامی: انتقام شهدایمان را می گیریم

وزیر اطلاعات: اقدام تروریست ها را بی پاسخ نمی گذاریم

نماینده ولی فقیه در سپاه: در مقابل هر شهید سپاه، ۱۰ تروریست به هلاکت خواهد رسید

سردار نقدی: عملیات تروریستی خاش متصل به آمریکا و ایادی آن در منطقه است

در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی جاده خاش-زاهدان هم فرمانده نیروی زمینی سپاه با اعلام جزئیات عملیات دستگیری و انهدام خانه‌های تیمی عوامل حادثه تروریستی جاده خاش-زاهدان، عامل این عملیات انتحاری را حافظ محمدعلی از پاکستان معرفی کرد.

همچنین وزارت اطلاعات از کشف ۸۵۶۰ تن سوخت قاچاق در استان سمنان خبر داد و اعلام کرد: با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان سمنان، ۴ شرکت متخلف سوخت که اقدام به قاچاق ۸۵۶۰ تن فرآورده نفتی به ارزش ۳۶۰ میلیارد ریال نموده بودند شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت. در این عملیات ۲ نفر از قاچاقچیان کلان دستگیر و پرونده این شرکت ها جهت سیر مراحل قضایی به تعزیرات حکومتی، ارسال گردید.

حمید انصاری، قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) مستندات جدید در خصوص اصالت نامه های امام درباره آیت الله منتظری و نهضت آزادی را منتشر کرد.

همچنین محمدجواد جمالی در توضیح جلسه امروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از شکایت رئیس دولت اصلاحات از کریمی قدوسی نماینده مشهد و همچنین شکایت دادستانی تهران از دو نماینده تهران خبر داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وانگ یی، همتای چینی خود با اشاره به اهمیت روابط چین و ایران تاکید کرد: ایران مهمترین رابطه راهبردی را در جهان با چین دارد. ظریف افزود: چین از کشورهای مهم برای ایران است و در سیاست خارجی ایران نقش بالایی دارد.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به سخنان سراسر دروغ و کینه‌توزانه عادل الجبیر در یک کنفرانس خبری در سفر به پاکستان در خصوص کشورمان گفت: عربستان سعودی به‌عنوان خاستگاه تفکری بنیادگرا که محل صدور تروریسم سازمان‌یافته در سطح بین‌المللی است، اساساً فاقد هرگونه صلاحیت و اعتباری است که بخواهد دیگر کشورها را به حمایت از تروریسم متهم کند.

سید حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم با اشاره به حکم اخیر دادگاه لاهه مبنی بر رد شکایت آمریکا درباره عدم صلاحیت لاهه برای رسیدگی به شکایت ایران علیه این کشور گفت: آمریکایی‌ها از ابتدای شکایت ایران تلاش می‌کردند که در صدور حکم لاهه اخلال ایجاد کنند. آنها حتی قضات لاهه را تهدید کردند که به آنها اجازه ورود به آمریکا را نمی‌دهند. و یا اینکه بازداشتشان می‌کنند. آنها حتی از درِ ارعاب هم وارد شدند.

رئیس سازمان زندان‌ها از عفو بیش از ۳۶۰۰۰ نفر از زندانیان سراسر کشور خبر داد و گفت: در ادامه اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان که در پی موافقت رهبری با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه در استان‌های سراسر کشور به اجرا درآمده است تعداد ۲۲۷۰۰ نفر از زندانیان تا ابتدای روز جاری آزاد و تعداد ۱۳۴۰۰ نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.

همچنین عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر بابک زنجانی بدهی اش را بدهد مورد عفو قرار می گیرد، گفت: ما ماه گذشته جلسه گذاشتیم و ایشان پیشنهاد داشت که به او کمک شود و امروز نجات جان زنجانی دست خودش است که اموال دولت را بدهد. وکلا هم مدعی کمک‌اند ولی هنوز کار عملی نشده است. ما قبلاً هم مهلت دادیم و باز هم مهلت می دهیم ولی باید توجه کند که بدون پرداخت مال کمکی به او نمی شود.

مرکز رسانه قوه قضاییه نیز اعلام کرد: «اولین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین فریدون و شش نفر از مرتبطین وی در پرونده، در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع قضایی کارکنان دولت به ریاست قاضی عالیشاه برگزار شد.در این جلسه که حسین فریدون و چهار نفر از مرتبطین به همراه وکلای خود حضور داشتند، نماینده دادستان کیفرخواست پرونده را قرائت کرد.

*گزارش ایسنا از چهارمین روز بررسی  لایحه بودجه ۹۸ در مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha