• سه‌شنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 97113016018
  • خبرنگار : 71290

صلاح زواوی: منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی اقتضا می‌کند که در منطقه وحدت نباشد

صلاح زواوی: منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی اقتضا می‌کند که در منطقه وحدت نباشد

سفیر فلسطین در تهران گفت:‌ یک پروژه‌ی آمریکایی و صهیونیستی و منافعشان اقتضاء کرده تا در منطقه هیچ وحدتی نباشد.

به گزارش ایسنا، فلاح زواوی، سفیر فلسطین در تهران در مراسمی که به مناسبت چهلمین سالروز اهدای سفارت رژیم صهیونیستی به فلسطین در محل این سفارت‌خانه برگزار شد طی سخنانی گفت: امروز روز مبارکی است و بودن سفارت فلسطین در تهران از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: امت شما امت بزرگی است که امام بر دوش آن مسئولیت بزرگی گذاشته که همانا کمک به فلسطین و مستضعفان است.

سفیر فلسطین در تهران اظهار کرد:‌ مدتی پیش یکی از مسئولین در دفتر من بود که به او گفتم شرایط ملت ایران را درک می‌کنم اما می‌توانم نصیحتی کنم؛ شما اگر می‌خواهید از تمام مشکلات راحت شوید بنده را از این مملکت بیرون کنید و رابطه خود را با اسراییل برقرار کنید، آنها دیگر کاری با شما ندارند.

وی در ادامه با اشاره به وحدت مسلمانان اظهار کرد: ما یک دولت عثمانی داشتیم که توانست جهان اسلام را زیر یک پرچم جمع کند اما اکنون بعد از سقوط عثمانی در سال 1924 و توطئه‌هایی که انجام شده به 60 کشور اسلامی مبدل شده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ امام با وصیت خود درک کرده‌اند که تنها راه حل مشکلات جهان اسلام در اسلام نهفته است و دو پرچم اسلام و فلسطین را به دست گرفته و به پیش رفتند و در ادامه نیز آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کردند زیرا از دیر باز می‌دانستند خطرات چه بوده است.

سفیر فلسطین در تهران خاطر نشان کرد: بعد از انحلال دولت عثمانی منافع یک پروژه آمریکایی و صهیونیستی اقتضا کرد تا در منطقه ما هیچ وحدتی نباشد. و حتی به این بهانه که یهودی‌ها در اروپا در معرض ستم قرار گرفته‌اند، هدفشان این بود تا پایگاهی نظامی را برای خود تاسیس کنند که مانع وحدت جهان اسلام شود.

زواوی یادآور شد: امام آمده و پرچم ایران و فلسطین را به دست گرفتند و تنها با قدرت شخصی و مبارزات خود پیروز نشدند بلکه پیروز هستند چون خداوند خواسته تا این دین شکست نخورد.

وی در پایان اظهار کرد:‌ بنده از 40 سال پیش به عنوان سفیر فلسطین در ایران حضور دارم و می خواهم بگویم که رهبر انقلاب نماینده فلسطین در تهران است نه بنده، ایشان با مساله فلسطین و مشکلات جهان اسلام عجین شدند و بنده مطمئن هستم که پیروزی همواره در پیش رو قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha