• شنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97122513159
  • خبرنگار : 30054

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی موسسه آموزش عالی کوشیار خبر داد

پایان نامه‌های دانشجویان موسسه آموزش عالی کوشیار رشت کاربردی می شود

پایان نامه‌های دانشجویان موسسه آموزش عالی کوشیار رشت کاربردی می شود

در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف همچون افزایش مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، تولید علم و افزایش توان فناورانه در برخی حوزه‌ها در کشور انجام شده است، اما با این وجود چالش‌های مهمی در بهره‌برداری و تجاری‌سازی بسیاری از ایده‌ها و دستاوردهای پژوهشی در کشور وجود دارد. شاید مهمترین علت این مساله کمرنگ بودن کریدور ارتباطی بین ساختار دانشگاه‌های کارآفرین و پژوهش در کشور باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مؤسسه آموزش عالی کوشیار، طبق قانون، کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا ۱۰ درصد اعتبارات عمرانی خود را صرف پژوهش کنند. اما چون این اتفاق نمی‌افتد فاصله پژوهش با اجرا روز به روز زیادتر می‌شود و این مساله فقط مختص گیلان نیست. به عبارتی می‌توان گفت، اختصاص نیافتن بودجه مناسب برای پژوهش باعث می‌شود که شکاف بین پژوهش و اجرا افزایش پیدا کند.

از سوی دیگر متأسفانه ساختارهای پژوهشی دانشگاه‌های ما ساختار چابکی نیست، چون آنها برای پژوهش خلق نشده‌اند. در حالی که یکی از اهداف اساسی مندرج در اسناد و برنامه‌های بالادستی به ویژه سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران، تبدیل جامعه ایرانی به جامعه‌ای نوآور و کارآفرین در افق ۱۴۰۴ و در نتیجه، بهره‌مندی دانشگاه‌های کشور از ویژگی‌های دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین است.

در این راستا برخی دانشگاه‌های نسل سوم می‌کوشند تا با تحقیق محوری خود این معضلات را به حداقل برسانند. اکنون پایان نامه‌های مؤسسه آموزش عالی کوشیار در رشت با ایده هیأت علمی این دانشگاه و همت دانشجویان کارشناسی ارشد، کاربردی شد.

مهندس "غلامرضا شجاع طلب" معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی مؤسسه آموزش عالی کوشیار رشت با اعلام این خبر گفت: مؤسسه آموزش عالی کوشیار گیلان تلاش دارد تا با کاربردی کردن پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد، حلقه واسط بین دانشگاه و دستگاه‌های مختلف استان گیلان و کشور باشد.

وی افزود: یکی از مشکلات جامعه امروز در بخش‌های اقتصادی، فنی، تولیدی، برنامه‌ریزی، مدیریتی و… نداشتن ارتباطات فی ما بین جامعه دانشگاهی و دستگاه‌های ذیربط است که در این راستا تلاش داریم با کمک اساتید این دانشگاه، اقدام به کاربردی کردن پایان نامه‌های مؤسسه آموزش عالی کوشیار و ارسال آن برای دستگاه‌های اجرایی مختلف کنیم تا در بخش تحقیقات غنی شویم.

مهندس شجاع طلب بیان کرد: روش کار به این شکل است که پایان نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد پس از انجام اصلاحات لازم و به تشخیص مدیر گروه در قالب فرم کاربست که خلاصه‌ای از پایان‌نامه است برای دستگاه‌های ذیربط به منظور بهره‌برداری از تحقیقات ارسال می‌شود. با این اقدام ضمن معرفی رشته‌های تخصصی کارشناسی ارشد مؤسسه و پژوهش‌های انجام شده در بخش‌های مختلف علمی، صنعتی، اجتماعی و… پیوند بین جامعه علمی و تجربی جامعه برقرار می‌شود.

رشته‌های کارشناسی ارشد مؤسسه آموزش عالی کوشیار شامل، مدیریت بازرگانی، مدیریت مالی، حسابداری، روانشناسی عمومی، پژوهش علوم اجتماعی، مهندسی کامپیوتر (نرم افزار)، مهندسی صنایع (لجستیک و زنجیره تأمین)، مهندسی صنایع (سیستم‌های مالی) و مهندسی صنایع (بهینه سازی سیستم‌ها) است.

علاقمندان برای تحصیل در این مؤسسه آموزش عالی می‌توانند به آدرس رشت - گلسار- خیابان ۸۶- مؤسسه آموزش عالی کوشیار مراجعه کرده یا از طریق سایت مؤسسه به آدرس www.kooshyar.ac.ir اقدام کنند.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha