• سه‌شنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98012007144
  • خبرنگار : 71290

با اشاره به ممانعت آمریکا از ارسال کمک‌ به سیل‌زدگان ایران

یک کارشناس مسائل سیاسی: این حرف آمریکا که تحریم‌ها علیه حاکمیت ایران است، بی معناست

یک کارشناس مسائل سیاسی: این حرف آمریکا که تحریم‌ها علیه حاکمیت ایران است، بی معناست

یک کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: این حرف از سوی آمریکایی‌ها که تحریم‌ها علیه حاکمیت است،‌ بی معناست زیرا در سیل اخیر ایران اقدامات آمریکا در ممانعت از ارسال کمک‌ها نشان داد که آن‌ها پای‌بند به هیچ‌کدام از موازین انسانی نیستند.

حسن لاسجردی در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از این‌که آمریکا از طریق تحریم‌ها مانع ارسال کمک‌ به سیل زدگان ایران شده است، گفت:  آمریکا در تلاش است تا از طریق تحریم‌ها علیه ایران حداکثر بهره‌برداری را داشته باشد، به این معنا که تا می‌تواند از این طریق به سیستم‌های مختلف کشور فشار آورد و به اهدافش در جهت بی‌اثر کردن و ناکار آمدکردن اقدامات مسئولان دست یابد.

وی تصریح کرد:‌  درواقع آمریکا برای این کار از همه ابزارهای خود استفاده می‌کند،  اما آنچه خیلی مهم است این‌که آمریکا به خصوص شخص ترامپ در مسائل انسانی ملاحظه‌ای نداشته و ندارد گرچه گاهی اوقات حوادث و بلایای طبیعی نمی‌تواند دست آویز و بهانه‌ای برای این‌که بتوانید به رقیب فشار آورید، باشد.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد:‌ در دنیا روحیه‌ای وجود دارد به معنای مدارا یا فرصت دادن به رقیب تا بتواند خود را در صحنه نگه دارد، اما ایالات متحده آمریکا  در این شرایط  خیلی تلاش کرد که موضوع تحریم‌ها را علیه دولت و ساختار قدرت در کشور نمایش دهد، از سوی دیگر در رسانه‌ها تلاش کرد تا از کمک‌های مالی، لجستیکی و انسانی جلوگیری کند بنابراین، این حرف که تحریم‌ها علیه حاکمیت است، بی معناست زیرا در سیل اخیر بیش‌تر آسیب به مردم وارد شده و آمریکا نیز با جلوگیری از ارسال کمک‌ها نشان داده که به هیچ کدام از موازین انسانی پایبند نیست.

وی ادامه داد: ایالات متحده آمریکا در تلاش است تا ایران را از طریق و وسیله‌ای محروم کرده و سیاست خودش را اعمال کند، هیات حاکمه آمریکا نیز در حال حاضر اولویتی جز اهداف خودشان نمی‌تواند آن‌ها را آرام و مجاب کند به این‌که رفتار معقول و حساب شده در پیش بگیرند.

لاسجردی اظهار کرد: رفتار قدرت‌های بزرگ در دوره‌های مختلف تاریخی این گونه بوده که رفتار حقوق بشر دوستانه و معیارهای انسانی و همچنین متغیرهای حقوق بشری جایی برای آن‌ها معنا دارد که با اهداف و منافع شان همخوانی داشته باشد در غیر این صورت آن‌ها حیطه حضورشان را تغییر نمی‌دهند و با آوردن بهانه‌های مختلف این‌گونه القا می‌کنند که موضوعات حقوق بشر دوستانه را براساس استانداردهای انسانی رعایت می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین گفت:‌ به نظر می‌رسد آمریکا و رفتار قدرت‌های بزرگ همیشه این‌گونه بوده که انسانیت و شعارهای مطلوب جامعه انسانی را مطرح می‌کنند و اگر به نفع آن‌ها نباشد توجهی به آن ندارند گرچه در دوره‌ای که ساختارهای قدرت در آمریکا توسط فردی به نام ترامپ تعریف می‌شود شاهد این گونه رفتارها هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha