• شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98021407029
  • خبرنگار : 71610

دمشق کنفرانس ترتیب داده شده توسط کردهای سوریه را "خیانت" خواند

دمشق کنفرانس ترتیب داده شده توسط کردهای سوریه را "خیانت" خواند

دمشق کنفرانس نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) وابسته به آمریکا با عنوان عشایر را خیانت قلمداد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع در وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت نشست جمعه نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) تحت حمایت آمریکا با عنوان عشایر، تاکید کرد: آنچه موسوم به کنفرانس عشایر سوریه در شهر عین عیسی برگزار شد که تحت تسلط شبه نظامیان وابسته به آمریکا و کشورهای غربی دیگر است به دلیل مخالفت اغلب عشایر اصیل عربی با برگزاری آن ناکام ماند.

وی افزود: چنین نشست‌هایی بدون شک بیانگر خیانت، مزدوری و وابستگی برگزارکننده‌گان آن با هر گرایشی است و آنها بیانگر هیچ یک از تشکیلات واقعی ملی سوریه نیستند.

این منبع ادامه داد: این گروه‌های شبه نظامی در آینده متوجه خواهند شد که پذیرش آنها و آنچه برگزارکنندگان واقعی چنین نمایشنامه‌هایی مانند آمریکایی‌ها و غیره به دنبال آن هستند، برایشان چیزی جز خفت، خواری، ننگ و لعنت ملت، روح شهدا و مدافعان کشور و تمامیت ارضی آن به همراه نخواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: سوریه به چنین نشست‌هایی که معنای میهن و آشتی را درک نمی‌کنند با دید حقارت نگاه می‌کند و از حامیان غربی که به طور سری و و یا علنی خواستار برگزاری این نشست می‌شوند، می‌خواهد به قطعنامه‌های شورای امنیت پایبند باشند که بر اهمیت تمامیت ارضی، ملت، حاکمیت و استقلال سوریه تاکید دارند.

این در حالی است که بزرگان عشایر استان حسکه نیز در تجمعی در شهر قامشلی بر حمایت از وحدت و ارتش سوریه تأکید کردند.

مجمع شیوخ قبایل و عشایر روز جمعه در "جرمز" واقع در استان الحسکه برگزار شد و شرکت کنندگان در این مجمع با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت طرح‌های تقسیم و اختلاف افکنی که توسط اشغالگران آمریکایی ترویج می‌شود، خواستار ملحق شدن دیگر عشایر به آنها برای ایستادگی در کنار ارتش سوریه علیه تروریسم و مقاومت در برابر آمریکایی‌ها و ترکیه‌ای‌ها شدند.

همچنین در این بیانیه آمده است: تمامی کسانی که در یک مجمع یا کنفرانس با پرچمی غیر از پرچم سوریه شرکت می‌کنند، خائن و مزدور هستند.

نیروهای سوریه دموکراتیک  جمعه کنفرانسی را با عنوان عشایر در منطقه عین عیسی در استان الرقه در منطقه تل ابیض در شمال شرق سوریه برگزار کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha