• دوشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۲۰:۱۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98021608771
  • خبرنگار : 30054

راهنمای انتخاب چمن مصنوعی در کاربری‌های مختلف

راهنمای انتخاب چمن مصنوعی در کاربری‌های مختلف

برای خیلی ها مهم است که بدانند چرا این روزها بیش از گذشته چمن‌های مصنوعی مورد توجه قرار گرفته‌اند؟ خیلی ها هم هنوز دقیقا نمی‌دانند کاربرد این محصول چیست ؟

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام وب‌سایت چمنزار، در ادامه با ویژگی‌های چمن مصنوعی آشنا می‌شویم.

من فروشنده چمن مصنوعی هستم. دوست دارم شما را با این محصول و کاربردهای آن بیشتر آشنا کنم. خوب است بدانید تجربه خوبی در این کار دارم و می‌خواهم تجریباتم را در اختیار شما قرار دهم.

می‌توانیم در مورد این با هم صحبت کنیم که کدام چمن مصنوعی به شما حس طبیعی‌تری می‌دهد؟

یا اینکه: کدام چمن مصنوعی را برای چه کاربردی تهیه کنیم؟

و از همه مهم‌تر اینکه: با چه قیمتی می‌شود بهترین چمن مصنوعی را خریداری کرد؟

با من همراه باشید

داستان از اینجا شروع می‌شود که: ما روزانه حدوداً ۳۰ تا ۴۰ مورد مشاوره در خصوص اجرای چمن مصنوعی ارائه می‌دهیم. شاید برایتان جالب باشد که این مشاوره‌ها کجا و به چه کسانی داده می‌شود؟ بسیاری از دوست داران چمن مصنوعی در وبسایت چمنزار با ما آشنا می‌شوند.

کاربرد چمن مصنوعی برای بین سنگ

برخی از سوالات به اجرای چمن مصنوعی در حیاط و یا شیارهای سنگ مربوط می‌شود. خیلی‌ها فکر می‌کنند که چمن‌های مصنوعی بین شیارهای سنگفرش، باید کوتاه باشد و یا عمق شیارها باید زیاد باشد تا چمن‌ها آسیب نبینند.

اما بهترین پیشنهادی که می‌توانم برای اجرای چمن مصنوعی در چنین موقعیت‌ها و کاربردی، ارائه بدهم، چمن‌های بین ۲۵ تا ۳۰ میلیمتر هستند چون به دلیل حجم بالای الیاف، سرسبزی بیشتری را به وجود می‌آورند.

چنین چمنی را می‌شود با قیمت‌های مناسب تهیه کرد. یادتان باشد که عمق شیارهای بین سنگ نباید خیلی زیاد باشد. به نظر من بین پنج میلیمتر تا یک سانتیمتر کافی است. دلیلی ندارد که چمن مصنوعی شما بین شیارها مدفون شود. باید اجازه بدهیم تا برگ‌های چمن مصنوعی در شیارهای سنگ، خود نمایی کنند و فضا را سبز و با انرژی جلوه دهند.

کاربرد چمن مصنوعی برای روف گاردن

چمن مصنوعی می‌تواند به عنوان پوششی سبز، بافت‌دار و مقاوم در برابر سرما و گرما و نور، پشت بام هر خانه‌ای را به یک باغ ایرانی‌پسند تبدیل کند، البته روف گاردن‌ها به آلاچیق و آبنما و باکس‌های گل هم نیاز دارند. صحبت کردن در این مورد، بیشتر در تخصص مجریان فضای سبز است.

یک نکته، اگر برای روف گاردنتان چمن مصنوعی اجرا کرده‌اید بهتر است یک دستگاه (واترجت) هم تهیه کنید، چون، هم می‌تواند چمن را بشوید و هم اینکه به طور همزمان چمن مصنوعی روف گاردن شما را جارو بزند. استفاده از این دستگاه ایده‌آل‌ترین روش برای شستشوی چمن مصنوعی در بازار است.

کاربرد چمن مصنوعی در بالکن

به نسبت حیاط و روف گاردن، بالکن، کوچک‌ترین و نزدیک‌ترین محل برای استفاده از چمن مصنوعی است. یعنی همانجایی که ممکن است، بچه‌ها، روی چمن‌ها بروند و به بازی و غلت زدن مشغول شوند. پس بیاید بهترین گزینه‌ها را که هم مناسب بالکن باشد و هم برای پوست بدن بچه‌ها حساسیت‌زا نباشد بررسی کنیم.

من چمن مصنوعی برای بالکن را با این مشخصات برایتان توصیف می‌کنم:

- ارتفاع الیاف بین ۲۵ تا ۳۰ میلیمتری

- دارای سه بافت که تداعی کننده چمن طبیعی باشد

- تراکم قابل قبول که زود کوبیده نشود

- الیافی با ساختار (منوفیلامنت) که به راحتی تمیز و جارو شود

- بکینگ (لایه زیره) سه لایه باشد تا در برابر سرما دچار ترک خوردگی و پارگی نشود.

نمونه این چمن را به عنوان چمن‌های نسل پنجم می‌شناسیم. اگر بخواهم چند نمونه از آنها را نام ببرم اول از همه می‌توانم به چمن‌های مصنوعی مانا ۲۵، ۳۵ و رویال ۲۵ آسیا چمن اشاره کنم. این چمن‌ها در بازار رنج قیمت متوسط دارند

کمی که از کاربرد چمن مصنوعی در بالکن و حیاط و روف گاردن فاصله بگیریم به بخش هیجانی اجرای چمن مصنوعی می رسیم: چمن زمین بازی.

پس اگر تا الان خسته نشدید همراه ما باشید.

اجرای چمن مصنوعی و کاربرد این محصول در زمین بازی

منظور از زمین بازی، زمین چمن مصنوعی فوتبال نیست منظور یک زمین بازی چند منظوره است که می‌توان در آن انواع ورزش‌ها از جمله والیبال، وسطی، فوتبال و حتی تنیس، بازی کرد.

فکر می‌کنید روی کدام یک از مدل‌های چمن مصنوعی می‌توان تمامی این ورزش‌ها را انجام داد؟

چمن مصنوعی چند منظوره ورزشی یا (multi play) تنها گزینه‌ای است که می‌تواند برای زمین بازی مناسب باشد. معمولاً ویلاها و یا مدارس متقاضی این نوع از چمن‌ها هستند.

روش اجرای این مدل از چمن‌ها نیز کمی متفاوت است و با ریختن متریال پر کننده سیلیس در بین الیاف زمین ورزشی اجرا می‌شود که هم مقاومت کوبشی و سایشی بالایی دارد و هم انعطاف‌پذیر است.

سیلیس باعث می‌شود که گردش توپ روی چمن و برگشت‌پذیری آن آسان شود اگر شما هم صاحب یک ویلا هستید می‌توانید یک زمین ورزشی از جنس چمن مصنوعی با مزایای زیر داشته باشید.

- حداقل صرف زمان برای نگهداری

- بدون نیاز به آبیاری

- شستشوی راحت

- نرم و انعطاف‌پذیر

- ایمن و ضربه‌گیر

یکی از ایده‌آل‌ترین چمن‌های مصنوعی چند منظوره ورزشی، چمن مصنوعی صحرا نام دارد. این چمن هم تراکم بالایی دارد و هم ارتفاع الیافی متناسب.

برای چمن مصنوعی بالکن، چمن ۲۵ میل کافی است. اگر کوتاه‌تر باشد کارکرد خود به عنوان چمن مصنوعی را از دست می‌دهد و اگر بلندتر باشد لطافت و ظرافت‌های لازم را نخواهد داشت.

چمن صدف نیز همین مشخصات رو دارد به علاوه اینکه الیافش بسیار نرم و انعطف‌پذیر است تا بچه‌ها بتوانند روی این چمن راحت باشند.

چمن مصنوعی صدف تراکم بالایی دارد و این یعنی، تا حد زیادی به عنوان ضربه‌گیر و یا یک زیرانداز راحت عمل می‌کند.

چمن مصنوعی صدف از الیافی سبز و یک دست، با نام مونو (Mono) بافته می‌شود. این الیاف، هلندی است و مقاومت بالایی در برابر وزن اجسام سنگین و همین طور ترددهای زیاد دارد.

جالب است بدانید علیرغم اینکه چمن صحرا، تنها ۳ سال است که وارد بازار ایران شده، اما، در این مدت کوتاه، توانسته جای خود را در میان علاقمندان باز کند و همچنان در بسیاری از مدارس و زمین‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha