• شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98022111155
  • خبرنگار : 30054

چرا فروشگاه‌های اینترنتی؟!

چرا فروشگاه‌های اینترنتی؟!

با گسترش بستر اینترنت، بازار فروشگاه‌های اینترنتی نیز رونق گرفت، اما در خرید از این فروشگاه‌ها باید یک سری نکات را مدنظر داشت.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام فروشگاه خوان باجی، با ظهور اینترنت و دسترسی بسیار آسان آن در دهه اخیر، بسیاری از کسب‌وکارهای محلی اینترنت را به‌عنوان بستری برای گسترش دامنه فروش خود یافتند. چرا که یک مغازه درنهایت می‌توانست در محدوده یک محله یا حتی یک شهر را پوشش دهد، ولی به‌واسطه اینترنت همان مغازه‌دار می‌توانست اجناس و خدمات خود را در سطح یک کشور ارائه کند؛ بنابراین در سال‌های اخیر این تفکر گسترش یافت و فروشگاه‌های اینترنتی متعددی به وجود آمدند.

در ابتدا این فروشگاه‌های اینترنتی با چالش‌های بزرگی روبرو بودند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها، چالش اعتماد عمومی مردم بود. مردمی که تاکنون عادت داشتند اجناس خود را به‌صورت حضوری خرید کرده و کاملاً یک جنس را از نزدیک بررسی کرده و سپس اقدام به خرید آن کنند، نمی‌توانستند این موضوع را بپذیرند که به‌واسطه اینترنت اقلام مورد نیاز خود را سفارش دهند؛ زیرا در این بستر آن‌ها نمی‌توانستند اجناس را از نزدیک مشاهده کرده و تمام بررسی‌های خود را انجام دهند.

با گذشت زمان و گسترش شهرها و کمبود وقت، بازار فروشگاه‌های اینترنتی رونق گرفت و مردم با آزمون و خطا توانستند به این نوع از فروشگاه‌ها اعتماد بیشتری کنند. ولی همچنان افراد سودجویی بودند که باعث صلب اعتماد از عموم مردم می‌شدند. دولت نیز برای کنترل این دغدغه عمومی، قوانین و چهارچوب‌هایی برای فروشگاه‌های اینترنتی تصویب کرد که این کار سبب افزایش امنیت خرید از این قبیل فروشگاه‌ها شد و این اقدامات سبب گسترش فروشگاه‌های اینترنتی کشور شد. از سویی ارائه محصولات مختلف در شبکه‌های اجتماعی به‌موازات فروشگاه‌های اینترنتی رایج شده است. ولیکن پیج‌های فروش در شبکه‌های اجتماعی از هیچیک از قوانین پیروی نمی‌کنند و عملاً هیچ تضمینی در ارسال کالا، کیفیت کالا، صحت و سلامت کالا و … وجود ندارد و عملاً خریدار به هیچ‌یک از مراجع ذی‌صلاح نمی‌تواند مراجعه کند.

مزایای فروشگاه‌های اینترنتی:

دسترسی همیشگی: در هر ساعت از شبانه‌روز و روزی از هفته می‌توان از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کرد.

عدم محدودیت جغرافیایی: در هر نقطه از کشور می‌توان از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کرده و درب منزل کالای خود را تحویل گرفت.

صرفه‌جویی در زمان: با وجود این نوع از فروشگاه‌ها دیگر نیازی به جابجایی و حمل‌ونقل در سطح شهر، وجود ندارد.

حق انتخاب بیشتر: در بستر اینترنت می‌توان محصول مورد نظر را در فروشگاه‌های متفاوت بررسی کرده و گزینه مناسب‌تر را خریداری کرد.

خرید اقتصادی: در فروشگاه اینترنتی به دلیل عدم هزینه‌های اجاره مغازه و هزینه‌های جانبی، محصولات ارزان‌تر و با صرفه اقتصادی بالاتری ارائه می‌شود.

مجوزهای موردنیاز کسب‌وکارهای اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی برای احراز هویت خود ملزم به کسب یک سری از مجوزها از سازمان‌های ذی‌صلاح می‌باشند که این مجوزها سبب قانون‌مندی این فروشگاه‌ها شده و شهروندان با مشاهده لوگو مجوزهای مربوطه، می‌توانند به آن فروشگاه اعتماد کرده و خرید خود را با خیال آسوده انجام دهند. برخی از این مجوزها به شرح ذیل می‌باشند:

نماد الکترونیکی (e-namad): این نماد اعتبار یک فروشگاه اینترنتی هست که مردم نیز با آن بسیار آشنا هستند. فروشگاهی که دارای نماد الکترونیک است به مشتری خود نشان می‌دهد که تمامی تراکنشات این فروشگاه امن هست و پرداخت الکترونیک آن نیز از طریق درگاه‌های امن بانکی انجام می‌شود. نماد دو ستاره نشان از بالاتر بودن سطح امنیت آن فروشگاه است.

ساماندهی: لوگو ساماندهی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رسانه‌های آنلاین اعطا می‌شود که این نماد نشان‌دهنده آن است که هویت صاحب آن رسانه کاملاً بررسی‌شده و صلاحیت وی احرازشده است.

اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی: هر فروشگاه برای شروع کار خود نیاز به دریافت این مجوز از طریق اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی دارد. دریافت این مجوز از سازمان ذی‌ربط نشان‌دهنده تأیید این مجموعه از لحاظ هویتی و مکانی هست.

فروشگاه اینترنتی خوان باجی

یکی از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی کشور که تمامی جوازهای مورد نیاز را کسب کرده است، فروشگاه اینترنتی خوان باجی هست که سعی در ارائه تولیدات غذایی خانگی با استفاده از مواد اولیه ارگانیک، بدون استفاده از نگه‌دارنده و افزودنی دارد. در کنار این موضوع، دغدغه خوان باجی در کنار ارائه محصولات سالم و بدون نگه‌دارنده و افزودنی، ارائه تولیداتی است که خواص مؤثری در تقویت بدن، بهبود ایمنی بدن و در نهایت سلامت عمومی شوند. در این فروشگاه محصولاتی مانند انواع مربا، ترشی، عرقیجات، سبزی‌های محلی، کره‌های خالص (کره بادام‌زمینی، کره کنجد و غیره) و چاشنی‌های مورد استفاده در غذا (مانند آب‌غوره، آب‌نارنج و …) ارائه می‌شود و تیم خوان باجی در تلاش برای افزایش تنوع محصولات به‌مرور زمان هست.

هدف اصلی فروشگاه اینترنتی «خوان باجی» ارتقا سلامت خانواده‌های ایرانی، با ارائه محصولات سالم، حتی‌الامکان ارگانیک، بهداشتی، بدون نگه‌دارنده، بدون افزودنی هست و در همین راستا در کنار مواد اولیه عالی و طبخ بهداشتی و سالم، محصولات این فروشگاه در ظروف شیشه‌ای نگهداری می‌شود. ظروف شیشه‌ای از سلامت بالاتری برخوردار بوده و جهت حفظ مواد مفید بسیار مناسب‌تر از ظروف پلاستیکی می‌باشند.

محصولات ارائه‌شده در فروشگاه اینترنتی «خوان باجی» را می‌توان از طریق وب‌سایت آن به نشانی www.khanbaji.com یا اپلیکیشن اندروید این فروشگاه انجام داد.

خوان باجی، نگین سفره‌های ایرانی

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha