• سه‌شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98022412650
  • منبع : نمایندگی علوم پزشکی شهید بهشتی

همزمان با روز دوم هفته خوابگاه محقق شد

افتتاح نخستین سایت دوچرخه سواری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

افتتاح نخستین سایت دوچرخه سواری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

همزمان با دومین روز از هفته خوابگاه‌ها با شعار «ورزش، سلامتی و نشاط» برای اولین بار در بین دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نخستین سایت دوچرخه سواری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مجتمع خوابگاهی امام علی (ع) افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، با تصویب آئین نامه استفاده از دوچرخه در شورای عالی ورزش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، برای نخستین بار در بین دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سایت دوچرخه سواری با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مهندس نجار شهردار ناحیه هفت منطقه دو، مهندس طالبی مشاور فرهنگی ورزشی شهردار ناحیه و جمعی از دانشجویان در بزرگترین مجتمع خوابگاهی پسرانه افتتاح شد.

دکتر کدخدازاده معاون وقت امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه با اشاره به اهمیت جایگاه ورزش، گفت: از دانشجویانی که به امر ورزش اهتمام می‌ورزند، تشکر ویژه ای می‌کنم؛ چرا که طبق فرموده مقام معظم رهبری «تحصیل، تهذیب و ورزش» از جایگاه با اهمیتی برخوردار است و بسیار شایسته است که ورزش در برنامه و رویکرد دانشجویان ما قرار گیرد تا شاهد موفقیت‌های روزافزون دانشجویان در کلیه عرصه‌ها باشیم.

وی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص تعداد کانون‌های فرهنگی دانشجویان دانشگاه و زمینه‌های فعالیت و همچنین استعدادهای موجود در حوزه ورزشی در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ۱۴۰۰۰ دانشجو، ۱۷۰۰۰ کارمند و قریب به ۱۵۰۰ عضو هیأت علمی، استعدادهای بی نظیری را در مجموعه خود دارد که برای شکوفایی این ظرفیت‌ها، نیاز به همراهی و همکاری مسئولین شهری است.

وی با بیان اینکه بر ما مسئولین دانشگاهی و شهری واجب است که توجه ویژه ای به خوابگاه‌های دانشجویی داشته باشیم، به این علت که یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ما فراهم آوردن رفاه و امنیت خاطر دانشجویان است، ادامه داد: در مجموعه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه با رویدادهای خوشایندی روبرو هستیم که یکی از آنها محقق شدن کار گروهی است.

دکتر کدخدازاده خاطرنشان کرد: شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یکی از مهم‌ترین گروه‌های دانشجویی است که به نمایندگی از دانشجویان پیگیر رفع مسائل این حوزه بوده و دانشجویان انجمن ورزشی نیز با عضویت در لیگ‌های استانی و ملی، اعضای توانمند و پرتلاشی هستند، که پیگیر برنامه‌های ورزشی مفرح برای دانشجویان هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تصریح کرد: حضور مهندس نجار را در برنامه امروز به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که شهرداری این ناحیه امکانات بیشتری را در اختیار دانشجویان ما قرار دهد.

وی در همین راستا افزود: همان گونه که مستحضرید ما در ماه‌های گذشته طی تفاهم نامه‌ای که با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منعقد کردیم توانستیم استفاده از بسیاری از تسهیلات فرهنگی و هنری را رایگان و در برخی موارد با تخفیفات ویژه برای دانشجویان فراهم کنیم.

دکتر کدخدازاده در ادامه گفت: آنچه که برای ما بسیار مهم است و در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری نیز به آن پرداخته شده است، بحث سبک زندگی است که دانشجویان عزیز ما باید این مهم را برای خودشان به گونه‌ای تدوین و طراحی کنند تا بتوانند در راستای آن، سبک زندگی ایرانی اسلامی را جاری سازند و این مهم مگر با پرداختن به امر ورزش میسر نمی‌شود.

معاون وقت امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به جایگاه والای ورزش در کلیه مراحل زندگی، تأکید کرد: اگر ورزش در برنامه روزانه ما قرار گیرد می‌توانیم شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و هزینه‌های درمان در سطح کلان جامعه باشیم و در حقیقت با تحقق این کار، می‌توانیم با یک تیر چند نشان بزنیم.

دکتر کدخدازاده در خاتمه سخنان خود خاطرنشان ساخت: انشاءا… با یاری شهرداری تهران بتوانیم این قبیل امور را در سطح گستره تر افزایش دهیم و فرهنگ ورزش را در بین جوانان جامعه نهادینه کنیم.

ایستگاه‌های دوچرخه هوشمند"بی دود" در اطراف دانشگاه ایجاد می‌شود

در ادامه این مراسم مهندس نجار اظهار داشت: ما در مجموعه شهرداری تهران می‌توانیم ایستگاه‌های بی دود را در اطراف خوابگاه‌ها برای شما عزیزان تعبیه کنیم چرا که همان گونه که مطلع هستید، با بی دود که دوچرخه‌ای هوشمند است، دانشجویان می‌توانند به راحتی رفت و آمد کنند و هر زمان که به دوچرخه نیاز نداشتند در هر مکانی که هستند، آن را پارک کنند و دغدغه برگرداندن به سایت میداء را نداشته باشند.

شهردار ناحیه هفت تهران در ادامه سخنان خود ضمن عرض تشکر و قدردانی بابت برگزاری این مراسم، اظهار داشت: در سال‌های گذشته ما نیز همانند شما دانشجو، بودیم به همین علت بر ما واجب است که به آینده سازان این مرز و بوم خدمات مطلوب و در سطح قابل قبول ارائه دهیم.

وی در همین راستا تصریح کرد: مجتمع خوابگاهی امام علی (ع) از امکانات خوب ورزشی برخوردار است که ما نیز می‌توانیم در این زمینه و دیگر موارد عمرانی، فرهنگی و هنری به شما خدمات متنوعی را ارائه دهیم.

در بخش دیگری از این برنامه آرمین سعیدی سوق، دانشجوی پزشکی دانشگاه و دبیر شورای صنفی دانشجویان مجتمع خوابگاهی امام علی (ع) از کلیه مسئولین دانشگاه که در این مسیر از هیچ گونه کوششی دریغ نکردند، سپاسگزاری کرد و گفت: از اینکه امروز با حضور شما، شاهد افتتاح سایت دوچرخه سواری و اتاق موسیقی دانشجویان هستیم، خوشحالم.

در حاشیه افتتاح سایت دوچرخه سواری این خوابگاه مشاور فرهنگی-ورزشی شهردار نیز ضمن بازدید از فضاهای فرهنگی-هنری و ورزشی خوابگاه امام علی (ع)، بر لزوم همکاری‌های مشترک مابین دانشگاه و شهرداری ناحیه ۷ تأکید کرد.

مهندس مرضیه طالبی با اشاره به این نکته که حمایت از نخبگان جوان منطقه و ایجاد بسترهای لازم در راستای شکوفایی استعدادهای این قشر از اولویت‌های شهرداری این ناحیه است، اظهار کرد: با توجه به فضاهای متنوع زیرمجموعه شهرداری در منطقه ۲، هر دو مجموعه می‌توانند از ظرفیت‌های موجود، به بهترین شکل ممکن بهره گیرند.

گفتنی است در این برنامه از مجموعه‌هایی نظیر اتاق موسیقی، سالن ورزشی و بدنسازی و همچنین سالن ورزش‌های رزمی خوابگاه مذکور بازدید به عمل آمد و در خاتمه این بازدید مقرر شد تا در برنامه‌های آتی هر دو مجموعه، ضمن بهره گیری از منابع مشترک، همکاری‌های مابین دو سازمان به صورت جدی و مستمر محقق شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha