• شنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98032511123
  • خبرنگار : 71477

اعتصاب در برزیل حمل و نقل را پیش از رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ مختل کرد

اعتصاب در برزیل حمل و نقل را پیش از رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ مختل کرد

در آستانه برگزاری رقابت‌های قهرمانی فوتبال آمریکای جنوبی موسوم به کوپا آمه‌ریکا، اعتصاب سراسری روز جمعه حمل و نقل عمومی در برزیل را فلج کرد چرا که هزاران تن از معترضان برای راهپیمایی علیه اصلاحات رئیس جمهوری این کشور به خیابان‌های سراسر برزیل آمده بودند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، همزمان با این‌که برزیل آماده می‌شد در نخستین روز از رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ به مصاف بولیوی برود، تازه‌ترین دور از اعتراضات گروهی علیه ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل که از ژانویه زمام امور را به دست گرفته، برگزار شد.

در آستانه برگزاری این بازی میان تیم‌های فوتبال برزیل و بولیوی در ورزشگاه مورومبی سائوپائولو که نیروهای پلیس به عنوان بخشی از افزایش تدابیر امنیتی برای این رقابت‌ها در آنجا مستقر شده بودند، برخی از خطوط مترو در این شهر مختل شده بودند.

یکی از اتحادیه‌های تجاری مهم برزیل برآورد کرده که ۴۵ میلیون کارگر به این اعتصاب پیوستند.

بیش از ۱۰۰ شهر برزیل با نزدیک به ۲۰۰ راهپیمایی بی‌سابقه تحت تاثیر این اعتصاب قرار گرفتند.

پلیس ضد شورش برزیل با معترضان در شهر ریودوژانیرو درگیر و متوصل به شلیک گاز اشک‌آور شدند؛ جایی که هزاران تن از مردم برای برگزاری راهپیمایی گردهم آمده بودند.

پلیس در جریان راهپیمایی‌های سائوپائولو ۱۴ تن را بازداشت کرد.

در این اعتصاب، دانشجویان و اساتید دانشگاهی نیز در اعتراض به کاهش پیشنهاد شده بودجه آموزشی از سوی دولت به کارگران پیوستند.

تعداد معترضان در این راهپیمایی نسبت به دیگر اعتراضات اخیر علیه بولسونارو کاهش یافته بود و دلیل آن احتمالا ایجاد اختلال‌ها در حمل و نقل عمومی بوده است.

یکی از معترضان گفت: دولت در حال تصویب قوانین بسیار وحشتناکی است. آنها تلاش می‌کنند تا اقداماتی مشابه آنچه پینوشه در شیلی انجام داد، در برزیل انجام دهند.

یکی دیگر از معترضان نیز گفت: دولت کنونی برزیل می‌خواهد هر چیزی را که ما در دهه‌های گذشته ساخته‌ایم، نابود کند و به همین دلیل ما طرفدار این اعتصاب هستیم و با نابرابری اجتماعی مبارزه می‌کنیم.

اصلاح سیستم بازنشستگی برزیل که از سوی بولسونارو پیشنهاد شده به عنوان اصلی‌ترین بخش از سری اصلاحات اقتصادی مطرح در کنگره محسوب می‌شود.

اما این تغییرات از جمله اعلام سن بازنشستگی با مقاومت از سوی اتحادیه‌های تجاری و مجلس عوام کنگره که حزب سوسیال لیبرال بولسونارو تنها ۱۰ درصد از کرسی‌ها را در اختیار دارد، مواجه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha