• پنجشنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۲:۱۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98032914422
  • منبع : نمایندگی دانشگاه تهران

مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه تهران خبر داد

اختصاص ردیف بودجه‌ خاص به بخش بین‌الملل ورزش دانشگاه تهران

اختصاص ردیف بودجه‌ خاص به بخش بین‌الملل ورزش دانشگاه تهران

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه تهران از اختصاص ردیف بودجه‌ای خاص برای شرکت ورزشکاران این دانشگاه در مسابقات ورزشی در سطح بین‌الملل خبر داد و گفت: تاکنون در رشته بسکتبال، ۳ مرحله اعزام در سطح بین‌الملل داشتیم که در آخرین اعزام در بازی‌های آسیا و اقیانوسیه در کشور چین مقام قهرمانی را کسب کردیم.

«علی حبیب‌اللهی» در گفت‌وگو با ایسنا، کسب این قهرمانی را افتخاری بزرگ برای دانشگاه تهران دانست و گفت: این موفقیت، حاصل حضور فعال و مداوم دانشگاه تهران در رویدادهای مختلف ورزشی است و همواره می‌کوشیم در سایر رشته‌های ورزشی هم به سمت بین‌المللی شدن حرکت کنیم.

وی اجرای برنامه‌های آموزشی و برگزاری رویدادهای همگانی و قهرمانی برای اعضا هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه را به‌عنوان وظایف و مأموریت اداره‌کل تربیت بدنی برشمرد و افزود این برنامه‌ها با هدف ترویج و رشد و توسعه ورزش در همه سطوح و با رعایت قوانین و مقررات بالادستی، پیش از آغاز کار اداری و پس از آن و حتی در میان ساعت کاری موظف، اجرا می‌شوند.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه تهران با اشاره به برگزاری رویدادهای متعدد ورزشی در حوزه قهرمانی افزود: تاکنون هجده دوره جشنواره دانشجویی درون دانشگاهی و پانزده دوره جشنواره کارکنان با پوشش حداکثری رشته‌های ورزشی و مشارکت قابل قبول اهالی دانشگاه برگزار شده است.

کاروان دانشگاه تهران در بخش مسابقات منطقه‌ای، با کسب بیشترین عناوین قهرمانی

حبیب‌اللهی گفت: در بخش مسابقات منطقه‌ای هم کاروان دانشگاه تهران در سال‌های اخیر، با کسب بیشترین عناوین قهرمانی، بیشترین سهمیه را برای حضور در المپیادهای ورزشی دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم کسب کرده و از لحاظ میزان کسب عناوین قهرمانی در المپیادها، با فاصله‌ای قابل توجه در صدر دانشگاه‌های کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: ضمن این‌که این دانشگاه، حضور در رقابت‌های باشگاهی کشوری و استانی را نیز در دستور کار قرار داده و عناوین قابل توجهی نیز کسب کرده است.

تأکید بر ضرورت توجه ویژه مسئولان ارشد دانشگاه به ورزش همگانی

حبیب‌اللهی، هم‌چنین با تاکید بر ضرورت توجه ویژه مسئولان ارشد دانشگاه به ورزش همگانی، از ارائه طرحی برای توسعه و ترویج ورزش همگانی در میان اهالی دانشگاه خبر داد که در جلسه آتی شورای‌عالی ورزش مطرح خواهد شد.

دبیر منطقه یک ورزش کشور، پراکندگی فضاهای ورزشی دانشگاه تهران را با توجه به آمایش جغرافیایی مناسب برشمرد و افزود: علیرغم افزایش مداوم شمار دانشجویان دانشگاه طی سال‌های اخیر، با این وجود از سال ۱۳۴۶، فضای ورزشی قابل توجهی به مجموعه فضاهای ورزشی پردیس مرکزی دانشگاه اضافه نشده و از این لحاظ با کمبود فضای ورزشی روبرو هستیم.

وی هم‌چنین استهلاک قابل توجه اماکن و تأسیسات و قدیمی بودن فضاهای ورزشی را از دیگر معضلات دانشگاه تهران دانست و گفت: این فضاها نیازمند بازسازی هستند که البته در بخش‌هایی این اتفاق افتاده است.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه تهران با اشاره به تأثیرات غیرقابل انکار ورزش در سلامت عمومی جامعه و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی افزود: بیش از چهار و نیم میلیون دانشجو در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال در کشور مشغول به تحصیل هستند و بر این اساس، توجه بیش از پیش مسئولان، اختصاص امکانات و هدایت منابع سخت افزاری و نرم‌افزاری به سمت ورزش، نیاز واقعی جامعه در حال حاضر می‌باشد.

وی نقش کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان را در سرمایه‌گذاری ویژه در بخش جوانان و دانشجویی را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: باید در همه رشته‌ها برنامه‌ریزی و حمایت لازم توسط این دو نهاد انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha