• چهارشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: خبر
  • کد خبر: 98041206211
  • خبرنگار : 71598

ویدئو / وعده‌ها عملی نشد، زاینده‌رود خشک شد

ویدئو / وعده‌ها عملی نشد، زاینده‌رود خشک شد

هفته گذشته با دستور مساعد وزیر نیرو مقرر شد آب مورد نیاز کشت تابستانه کشاورزان استان اصفهان تأمین شود. وعده جاری ماندن زاینده‌رود در تابستان موجی از شادی در میان مردم زنده کرد؛ اما این شادی چندان پایدار نبود. این روزها زاینده‌رود خشک شده و بوی نامطبوعی در حاشیه آن به مشام می‌رسد که گلایه شهروندان را در پی داشته است.

تصویربردار: فاطمه جباری / ‏‬ تدوین: نهال پولادی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۱۳:۵۵

در سفر استاني مقام معظم رهبري در آبان 86ايشان با اظهار تأسف از جاري نبودن آب در رودخانه زاينده‌رود، پيش بيني راه حلهاي اساسي و اجراي سريع آنها را مورد تأكيد قرار دادند. در جلسه هيأت وزيران در حضور مقام معظم رهبري وزير وقت نيرو اعلام كرد با طرحهاي در دست اجراي تونل سوم كوهرنگ و تونل چشمه لنگان و همچنين اجراي دو طرح تونل گوكان و تونل بهشتآباد 9/9 ميليارد متر مكعب آب به منطقه دشت مركزي منتقل خواهد شد. 5 مروري بر رويدادهاي 19 سال گذشته عليرغم تأكيدات مقام معظم رهبري به اجراي راه حلهاي اساسي -از دستور كار خارج شدن تونل گوكان در دولتهاي پيشين عليرغم تصميمات اتخاذ شده در محضر رهبر معظم انقالب اسالمي؛ -كاهش دادن حجم آب انتقالي تونل بهشتآباد از يك ميليارد متر مكعب مصوب براي استان اصفهان به 586 ميليون متر مكعب براي سه استان يزد، كرمان، اصفهان در دولت قبل؛ -متوقف شدن عمليات اجرايی تونل بهشت آبادتحت تاثير فشارهای غير کارشناسی اتريش و جايگزين كردن طرح غير كارشناسي و بدون پشتوانه مطالعاتي و غير اقتصادي خط لوله و پمپاژ با ارتفاع حدودبياعتنايي به 19 سال مطالعات تونل بهشتآباد توسط مشاوران معتبر داخلي و خارجي از كشورهاي فرانسه، سوئيس و 566متر به جاي انتقال ثقلي آب با تونل. اقدامي كه موجب 95 برابر شدن هزينه بهرهبرداري هر متر مكعب آب، افزايش هزينههاي سرمايه گذاري و سه برابر شدن قيمت تمام شده آب ميشود. -تداوم خشك بودن رودخانه به مدت بيش از 5 سال پياپي؛ -عدم تحويل حقابه مسلم حقابه داران طوماري و سهمابهبران قانوني زايندهرود، -گسترش دامنه بحران آب به غرب اصفهان و مناطق مياني حوضه و خشك شدن باغهايي با قدمت چند قرن و داراي حقابه، -تخصيصهاي بيرويه در استان چهارمحال و بختياري كه منجر به افزايش حجم برداشت آب از زايندهرود از 56 ميليون متر مكعب به 905 ميليون متر مكعب شده است