• دوشنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98042412242
  • خبرنگار : 71415

پلیس آمریکا به دنبال شناسایی عوامل سوزاندن پرچم آمریکا در یک تجمع حمایت از مهاجران

پلیس آمریکا به دنبال شناسایی عوامل سوزاندن پرچم آمریکا در یک تجمع حمایت از مهاجران

پس از آنکه گروهی از معترضان در آمریکا در جریان تظاهراتی در مقابل یک مرکز بازداشت مهاجران غیرقانونی در حومه شهر دنوِر اقدام به پایین کشیدن پرچم آمریکا و سوزاندن آن و جایگزین کردنش با یک پرچم مکزیک کردند، پلیس آمریکا از تحقیقات خود به منظور شناسایی عوامل این اقدام و بررسی هرگونه ویدیوی منتشر شده به منظور شناسایی آنها خبر داد.

به گزارش ایسنا، این تظاهرات جمعه شب در ناحیه "اورورا" به عنوان یکی از چندین تجمع اعتراضی هماهنگ در حمایت از مهاجران در سراسر آمریکا برگزار و برآورد شد که حدود ۲۰۰۰ نفر در آن حضور داشته‌اند و فضای کلی آن آرام بوده است. با این حال پلیس آمریکا اعلام کرد، یک گروه از تجمع‌کنندگان از موانعی که در برابر این مرکز گذاشته شده بود عبور کردند و این مساله موجب شد صدها نفر دیگر نیز به دنبال آنها بروند و در ادامه عده ای از میان این گروه اقدام به پایین کشیدن سه پرچم شامل یک پرچم آمریکا، یک پرچم ایالت کلرادو و یک پرچم سازمان GEO کردند و به جای پرچم آمریکا، یک پرچم مکزیک گذاشته و به جای دو پرچم دیگر نیز پرچمهایی حامی نوشته‌هایی بر ضد پلیس قرار دادند.

به گزارش آسوشیتدپرس، کریستین سولانو-کوردووا، سخنگوی گروه موسوم به ائتلاف حقوق مهاجران کلرادو به روزنامه دنور پست عنوان کرد، آنهایی که پرچمها را پایین کشیدند متعلق به جریان اصلی گروه‌های حامی حقوق مهاجران نبوده‌اند و صرفا کسانی بودند که برای حضور در آنجا با ما هماهنگ کرده‌ بودند.

نیک متز، رئیس پلیس شهر اورورا در بیانیه‌ای در شبکه فیسبوک گفت، پلیس در زمانی که آنها این پرچمها را پایین می‌کشیدند تصمیم گرفت در راستای حفاظت از امنیت اکثریت معترضانی که با آرامش رفتار می‌کردند و همین طور در جهت حفظ امنیت افسرانش  مداخله نکند اما چنین مداخله‌ای از سوی پلیس قطعا در صورت مشاهده خشونت یا آسیب به اموال عمومی انجام می‌گرفت.

او خاطر نشان کرد، نمایندگان سازمان GEO بعد از مشاهده پایین کشیده شدن پرچم آمریکا خواستند که مداخله کنند اما پلیس از آنها خواست تا این کار را انجام ندهند تا بتوانند با سازمان‌دهنده رسمی این تظاهرات وارد گفت‌وگو شوند که این سازمان‌دهنده نیز در ادامه از مردم خواست متفرق شوند. متز اظهار داشت، این اتفاق تنشها را کاهش داد و بعد از آن دیگر نیازی به مداخله پلیس نبود اما پلیس درباره این اتفاق تحقیقات انجام داده و عوامل آن را شناسایی خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha