• سه‌شنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۸ / ۲۲:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98050804372
  • منبع : منطقه جنوب تهران

مشکلات شهرستان پیشوا به روایت فرماندار

مشکلات شهرستان پیشوا به روایت فرماندار

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: نبود تخت بیمارستان در پیشوا یکی از مهمترین مشکلات پیشوا است.

به گزارش ایسنا، حسین عباسی شامگاه سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه جنوب شرق استان تهران که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد، بیان کرد: امیدواریم سفر معاون رئیس جمهور مقدمه سفر رئیس جمهور و هیئت وزیران به جنوب شرق استان تهران برای ایجاد یک جهش در توسعه اقتصادی و عمرانی منطقه باشد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های بارز شهرستان پیشوا مردم اغلب بومی و جوان با علقه قوی به انقلاب و نظام اسلامی با سابقه پیشتازی در شکل گیری انقلاب و قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ است.

فرماندار شهرستان پیشوا وجود مجموعه های دانشگاهی و حوزوی را از نقاط قوت شهرستان پیشوا دانست و گفت: پیشوا ظرفیت بسیار عظیم در حوزه کشاورزی و دامپروری و جایگاه برتر و قوی در سطح کشور و استان با بیش از ۱۴ هزار هکتار اراضی حاصلخیز کشاورزی دارد.

وی تصریح کرد: شهرک صنعتی پیشوا با مساحت ۱۴۰۰ هکتار با زیرساخت‌های تأمین شده در بخش آب و برق یکی دیگر از ظرفیت های عظیم شهرستان است که پویایی آن مستلزم رفع برخی موانع است.

عباسی فقدان بیمارستان را یکی از ضعف‌های مهم پیشوا دانست و گفت: رفع مشکل راه های مواصلاتی شهرستان از جمله تسریع در اجرای طرح احداث جاده آنتنی دسترسی پیشوا به اتوبان قم-گرمسار (حرم تا حرم) و تغییر کد و ردیف طرح از استانی به ملی در دستور کار مجموعه شهرستان قرار دارد.

وی افزود: با توجه به عدم تأمین حقابه و در نظر گرفتن سهمیه آب شرب از سد ماملو، تسریع و اقدام عاجل در تامین اعتبار و اجرای خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و مخازن از سد ماملو به شهر پیشوا به دلیل بحران‌های آبی اخیر بسیار ضروری است.

نماینده عالی دولت در شهرستان پیشوا گفت: خطوط و شبکه‌های فرسوده آبرسانی شهر و روستاها نیازمند اصلاح و بازسازی و طرح فاضلاب شهری نیز دارای اولویت اجرا و تکمیل است.

وی تصریح کرد: به منظور توسعه شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران، طرح متروی تهران به قرچک-ورامین و پیشوا با توجه به تفاوت‌های فاحش و آشکار اقتصادی-توسعه ای آن با قطار حومه ای باید مجددا احیا شود.

عباسی افزود: به منظور جبران کمبود فضاهای آموزشی و ورزشی با توجه به سند توسعه شهرستان و همچنین جدیدالتاسیس بودن شهرستان و ضرورت رفع آثار محرومیت، فرهنگسرای بزرگ پیشوا باید هرچه سریعتر عملیاتی شود.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های منطقه برای برون رفت از شرایط اقتصادی موجود کشور و کاهش اتکا به صنعت نفت، به تقویت عرصه و حوزه کشاورزی بخصوص توسعه گلخانه‌ای توجه ویژه و اقدامات مشوقانه بیشتری برای کشاورزان زحمتکش انجام شود که آمادگی ارائه طرح به ویژه در زمینه راه اندازی توریسم کشاورزی را در پیشوا داریم.

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: به جای نگاه واردات گوشت و دام، با ارائه تسهیلات مناسب، دامپروران منطقه تقویت و فعال تر شوند و دست حمایتی دولت در تضمین خرید دام و محصولات آنها پشتیبان باشد که در این‌صورت تمام نیازمندی‌های استان در خصوص گوشت قرمز و لبنیات تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت مناسب منطقه و شهرستان که دولت محترم طرح احداث پارک لجستیک کشاورزی در پیشوا و ۱۵ نقطه کشور را مصوب نموده، اجرایی شود.

عباسی افزود: برای توسعه و عمران متوازن شهرستان و اتصال حلقه صنعت به کشاورزی و رونق اقتصادی و اشتغالزایی نیاز به استقرار صنایع تبدیلی در شهرک صنعتی و حمایت بیشتر از سرمایه گذاران در شهرک صنعتی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha